צריך כסף דחוף אבל חושב שמיצית את כל אפשרויות ההלוואה?

רבים מאיתנו מכירים וחוו סיטואציות שבהן יש צורך בכסף באופן דחוף. במקרים שבהם אדם צריך כסף דחוף והוא מצוי ביחסים טובים עם הבנק ואינו מוגבל או שרוי בחובות, גיוס הכסף עשוי להיות פשוט יחסית באמצעות לקיחת הלוואה. כאשר מדובר במצב שבו נלקחו הלוואות קודם לכן שטרם הוחזרו או שהלקוח הוגדר כלקוח מוגבל בבנק, יהיה קושי רב יותר למצוא מקור לנטילת הלוואה נוספת או שהתנאים המוצעים יהיו מאוד לא אטרקטיביים. עם זאת, חשוב לדעת שישנן אפשרויות, גם במקרים אלה לגיוס כסף בדחיפות. הנה כמה אלטרנטיבות ששווה להכיר ונקודה למחשבה.

קבלת הלוואה מיידית – גם כאשר יש לכם הלוואות אחרות

במקרים בהם נדרש כסף באופן דחוף, קבלת הלוואה מיידית יכולה בהחלט לתת מענה. הלוואה מיידית היא הלוואה שלוקחים מחברות פרטיות וגופים חוץ בנקאיים. הגופים הללו מקיימים מנגנון יעיל ומהיר של בדיקת הלקוח והם ידעו לבנות עבורכם הלוואה שתואמת למידות והצרכים שלכם. מרגע הפנייה לשם קבלת הלוואה ניתן לאשר אותה ולהעביר את כספי ההלוואה במזומן בטווח של שעות עד ימים בודדים. הגוף שמעניק את ההלוואה המיידית הוא חוץ בנקאי ולכן הוא אינו מושפע באופן עקרוני מהמצב שלכם בבנק. הגוף המלווה בוחן את יכולת ההחזר שלכם על פי היכולת הכלכלית, שמוצגת בדרך כלל בהתבסס על תלושי שכר או פירוט הכנסות ונכסים.

הלוואה ממשפחה או מחברים

אחת האפשרויות הטובות ביותר העומדות בפניכם במצב שבו אתם זקוקים לכסף בדחיפות אך הלוואות בדרך המקובלת מהבנק או מגופים אחרים אינן עומדות על הפרק, היא בקשת הלוואה ממשפחה או מחברים. מטבע הדברים הלוואה כזו עלולה להיות עניין מורכב ורגיש אך היא אלטרנטיבה שעשויה לאפשר תנאי הלוואה נוחים יותר ולהיות נגישה גם במצבים כלכליים סבוכים. חשוב ביותר שהלוואה כזו תעשה מתוך בחינה כנה ומציאותית של אפשרויות החזר ההלוואה, פריסת ההלוואה ומקורות ההחזר.

מכירת נכס או משכון נכס

אם יש בבעלותכם נכס שלו ערך כלכלי משמעותי תוכלו לבחור באחת האפשרויות הללו על מנת לגייס את הכסף הנדרש לכם באופן דחוף. מכירת נכס משמעותי תכניס את כספי המכירה מבלי לסבך אתכם בנטילת הלוואה נוספת ועלויותיה. מנגד, אם מדובר בנכס חשוב המשמש אתכם לצרכי מחייה או מגורים יהיו למכירה השלכות משמעותיות שעליכם לקחת בחשבון. אל מול אפשרות המכירה ניצבת אפשרות המשכון או נטילת הלוואה כדוגמת ההלוואה כנגד נכס. הלוואה שכזו ניתן לקבל מגופים פיננסיים חוץ בנקאיים בכפוף לשעבוד של נכס בעל ערך כספי משמעותי. לרוב היקף ההלוואה יעמוד על עד כ-60% משווי הנכס ויהיה עליכם להתחייב שלא למכור את הנכס או לעשות בו שינוי משמעותי ללא אישור המלווה.

נקודה למחשבה – הרגע שאחרי גיוס הכסף

אין ספק שהחיים מזמנים לנו מקרים שבהם אין לנו ברירה אלא לפעול לקבלת כסף בדחיפות. יחד עם זאת, הניסיון מלמד אותנו שחשוב מאוד, רגע אחרי השגת הכספים הנדרשים לעצור ולעשות חושבים. חשוב מאוד לנתח את הנסיבות שהובילו לכך שלא תוכלו לקבל הלוואה בתנאים טובים מהבנק, האם הסיבה שבגינה נדרשתם לכסף דחוף הייתה באמת בלתי צפויה או שיכולתם להתנהל בצורה כלכלית נבונה יותר ובאמצעות כך להימנע מהמתח, הקושי והנטל הכלכלי הנוסף הכרוך בנטילת הלוואה בתנאים הללו. זכרו, אף פעם לא מאוחר לרכוש כלים להתנהלות כלכלית נבונה.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן