מהן הדרכים להתנהלות כלכלית נכונה בעסק?

עסקים רבים נקלעים מדי שנה למשברים קשים אשר מובילים לעיתים עד לכדי התמוטטות וסגירת העסק. המשברים הללו הם פעמים רבות תולדה של כשל בהתנהלות הכלכלית של העסק. עסק, ובייחוד כאשר מדובר בעסק קטן או בינוני, דורש התנהלות כלכלית נכונה וקפדנית על מנת שיוכל לשרוד ואף לצמוח ולשגשג. התנהלות כלכלית נכונה בעסק היא השילוב המוצלח שבין ראיה כלכלית רחבה וארוכת טווח, כחלק מהפעילות השוטפת של העסק, לבין היכולת לקבל החלטות עסקיות נכונות בנוגע לעסקאות או פעולות חד פעמיות שמבצע העסק ולאמוד בצורה מדויקת ומדודה ככל האפשר את ההשלכות והמשמעויות של הדבר על ההווה והעתיד של העסק.

כל עסק צריך תכנית עסקית

לא פעם מגיעים אלינו לייעוץ עסקים בתחילת דרכם המצויים בבעיות כלכליות ובמהרה מתברר שהעסק החל לפעול ללא תכנית עסקית, או שהתכנית העסקית מעלה אבק במגירה, בזמן שהעסק קורס תחת הפעילות השוטפת ולא מצליח להרים את הראש מעל המים. תכנית עסקית התחלתית שמהווה בסיס לעסק עוד בשלבי הקמתו ויוצרת קווים מנחים לפעילות העסק, היא צעד ראשון בהתנהלות כלכלית נכונה. תכנית עסקית צריכה להיבנות על ידי מומחים בתחום וכאשר היא נעשית בצורה מקצועית ומעמיקה היא משקפת את כדאיות העסק, הביצועים, ההוצאות וההכנסות הצפויות ומאפשרת לעסק לצעוד בשביל הכלכלי הנכון עבורו, כבר מצעדיו הראשונים.

הלוואה וקוץ בה

הלוואות הן עניין שגרתי והכרחי בעולם העסקים. מרבית העסקים תלויים בתחילת הדרך, ולעיתים גם בהמשכה, במימון וקבלת הלוואות מהבנקים ומגורמים אחרים. הלוואות גוררות איתן החזרים קבועים או חד פעמיים, ריביות והצמדות. כל אלה מתגלגלים לחובותיו של העסק ולא פעם, דווקא הן עלולות להביא לקריסתו. הלוואה היא דבר שעולה לעסק כסף, והרבה ממנו. ולכן, היא דורשת תכנון מראש, הבנה אמיתית של המשמעויות ארוכות הטווח וביטחון גבוה ומבוסס ביכולת החזר ההלוואה ובצורך הממשי שלה.

המשיכו לעקוב

התנהלות כלכלית נכונה דורשת מעקב קבוע ומתמיד, יכולת לקבל את תמונת המצב העדכנית והאמיתית של העסק בכל רגע נתון ואפשרות לפעול לשם תיקון ואיחוי במקרה של איתור קושי. לצורך כל אלה נדרשים סדר וארגון מופתיים בהתנהלות העסק, בניית הליכי עבודה והטמעתם בכל הדרגים והקמת מערך חשבונאי שפועל בשיתוף פעולה ועל פי הצרכים של העסק. אנחנו מסבירים פעמים רבות ללקוחות, שאמנם עסק צריך נשמה כדי להצליח, אך כשזה מגיע להתנהלות כלכלית, הצלחה של עסק תלויה ביכולת לעשות חשבון פשוט וקר. כאשר כל המידע נמצא בפני בעל העסק ואנשי המקצוע ונלקח בחשבון, תוצאת החישוב תהיה נכונה ומשקפת, כשזה לא המצב, יש הפתעות, ולרוב, הן לא תהיינה לטובה.

אל תדחו למחר מה שניתן לעשות היום

כהמשך ישיר של ניהול המעקב ואחד מיתרונותיו הבולטים, הוא האפשרות לזהות כבר ממרחק קשיים פוטנציאליים או עתידיים ולפעול לתיקונם. לא פעם גם בעלי עסק שמנהלים מעקב אחר מצב העסק מגיעים לנקודת אל-חזור, שממנה לא ניתן כמעט להציל את העסק מהמשבר אליו נקלע. כמו באספקטים רבים אחרים בחיים, החוכמה בהתנהלות כלכלית שמובילה לתוצאות טובות יותר, היא לא להתמהמה בנקיטת צעדים לשיפור המצב. לרוב הפעולות שניתן לעשות מראש כדי לשפר את מצבו הכלכלי של העסק הן הרבה פחות פוגעניות וקשות מאלה שיידרשו בהמשך. במקרים אלה כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע שמלווים את העסק ולבנות תכנית פעולה מפורטת לשיפור המצב.

 


ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

 

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן