הלוואה בערבות המדינה לחקלאים

במרץ 2019 הסכימו משרד החקלאות ומשרד האוצר על הקמת מסלולי הלוואה ייעודיים לענף החקלאות בערבות מדינה. היוזמה להקמת המסלול נולדה מתוך החשיבות הרבה שהמדינה רואה בשימור ופיתוח ענף החקלאות וכמתן מענה לצורך שהגיע מהשטח במציאת פתרונות חדשים לצרכי המימון הייחודיים של חקלאים. ההלוואות הייעודיות לחקלאים ניתנות במסגרת קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, עד לסכום של 750,000 ₪, תחת שני מסלולים – הלוואות לטווח הבינוני, לתקופה של עד 5 שנים ולטווח הארוך, לתקופה של עד 10 שנים.

מהי הלוואה בערבות המדינה לחקלאים?

כלל ההלוואות הניתנות במסגרת הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה נועדו להקל על נגישות העסק לקבלת אשראי. במסגרת זו העסק יכול ליהנות מתנאי הלוואה נוחים בזכות התחייבותה של המדינה לשמש כערבה עבור העסק מול הגוף המלווה. כספי ההלוואות ניתנים על ידי מספר בנקים וגופים מוסדיים הפועלים בישראל. במקרה של חדלות פירעון של העסק, המדינה מתחייבת לשפות את המלווה, עד לגובה של 85% מסכום ההלוואה. באמצעות ערבות זו, הגופים המממנים מציעים לעסקים שנמצאו מתאימים תנאי הלוואה נוחים, כדוגמת הפחתת הבטוחות הנדרשות וגביית ריבית נמוכה.

מיהם החקלאים שיכולים להגיש בקשה להלוואה?

הלוואות הקרן במסלול הייעודי לחקלאות מוענקות לחקלאים בעלי עסק חקלאי העוסק במישרין בייצור תוצרת חקלאית טרייה ומחזור עסקיהם בשנה שקדמה להגשת הבקשה להלוואה לא עלה על 5 מיליון ₪. ההלוואות במסלול זה מוענקות לחקלאים העוסקים בענף הצמחי בלבד ולא זכאים להם חקלאים העוסקים בענף החי.

לאילו מטרות יכולה לשמש הלוואה לחקלאים?

ההלוואות הניתנות לחקלאים בערבות המדינה יכולות לשמש את החקלאי הלווה למגוון צרכים הנוגעים בעיקר בהון החוזר של העסק וכן בפיתוח וצמיחת העסק, ובין היתר, רכישת ציוד, מכונות וחומרי גלם למטרות התרחבות והתייעלות, כלים לחקלאות מתקדמת, זרעים לחקלאות, ציוד מכני ועוד.

אילו מסלולי ההלוואה מוצעים לחקלאים?

בנוסף למסלולי הקרן הרגילים שפתוחים גם הם בפני חקלאים, המסלול הייעודי לחקלאים כולל שני מסלולי הלוואות:

  • מסלול טווח בינוני – סכום הלוואה של עד 500,000 ₪ למשך עד 5 שנים. לצורך קבלת ההלוואה נדרשת בטוחה של עד 10% מהעסק ותתאפשר תקופת גרייס של עד חצי שנה.
  • מסלול טווח ארוך – סכום הלוואה של עד 750,000 ₪ למשך עד 10 שנים. לצורך קבלת ההלוואה נדרשת בטוחה של עד 10% מהעסק ותתאפשר תקופת גרייס של עד חצי שנה.

במה מותנית קבלת ההלוואה?

טרם מתן ההלוואה במסלול הייעודי החקלאי הלווה יתבקש לרכוש פוליסת ביטוח מורחב בגין נזקי טבע אשר תוסב לזכות הבנק. לאורך תקופת ההלוואה, יהיה צורך להציג מדי שנה עותק מהפוליסה המעיד על תוקפה.

רוצה לקבל מידע נוסף על גיוס אשראי לעסק ועל קבלת הלוואה בערבות מדינה? פנה אלינו ונשמח לסייע! לחץ כאן

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן