ייעוץ מס והתנהלות כלכלית נבונה בזמן הקורונה

כולנו יודעים מתי החל משבר הקורונה, אך אף אחד לא יודע מתי הוא צפוי להסתיים. המשבר הכלכלי-עסקי פגע בכל רבדי העסקים, קטנים כגדולים, משבר עמוק שעוד לא ברור מתי הוא יסתיים. המציאות הכלכלית משתנה ללא הרף, העולם העסקי נמצא בשפל שלא נראה כמותו במאה השנים האחרונות ועסקים רבים עוסקים בהישרדות כלכלית.

תכנון מס מיטבי

גם בתקופת המשבר חשוב לפעול. זהו הזמן לבצע תכנון מס ולאמץ התנהלות פיננסית נכונה כדי לשרוד את המשבר, לצאת ממנו מחוזקים עם ראיה ותכנון ליום שאחרי. יועץ מס מומלץ עם ליווי מקצועי יוכל לסייע לכם לעשות מספר צעדים כדי לשמור על העסק ולהכינו לחידוש הפעילות והתאוששות מהמשבר:

הקטנת מקדמות למס הכנסה ולביטוח לאומי

מקדמות למס הכנסה ולביטוח לאומי נקבעות על סמך הכנסות משנה קודמת. התשלומים במהלך השנה הם על חשבון חישוב המס הסופי בדו"ח השנתי. מכיוון שבתקופת המשבר, עסקים שאינם עובדים לא מייצרים הכנסה באותו הקצב ההולם את המקדמות, יש מקום לפנייה לרשות המיסים ולמוסד לביטוח לאומי, בעזרתו של יועץ מס מומלץ, להקטנת המקדמות התקופתיות.

דחיית תשלומים או פריסה מחדש – הלוואות ומשכנתא

אם במהלך העסקים השוטף שלכם אתם משלמים על הלוואות או על משכנתא מתוך ההכנסות השוטפות כדאי לבחון את האפשרויות העומדות בפניכם. תוכלו לפנות אל הבנק המלווה ולבדוק את ההקלות שהבנק מעניק, יתכן שתקבלו דחייה של מספר חודשים או תתאפשר לכם פריסה מחדש של תשלומי ההלוואות לתקופה ארוכה יותר, מה שיקטין את היקף התשלומים החודשי.

הקפאה זמנית של תשלומים לפנסיה וקרנות השתלמות

תשלומים עצמאיים לפנסיה ולקרנות השתלמות עלולים להכביד על תזרים המזומנים השוטף של העסק. תוכלו לשקול הקפאה זמנית של התשלומים למספר חודשים או לצמצם אותם לסכום מינימלי רק לצורך שמירת הזכויות והמשך צבירת הוותק. חשוב מאוד לוודא כי הקפאה של תשלומים לא פוגעת לכם בזכויות.

פריסת תשלומים לספקים

חשוב לעמוד בהתחייבויות לספקים. כך תשמרו עימם על יחסים עסקיים טובים ועל אפשרות לעבודה משותפת בעתיד. זכרו שגם להם יש אינטרס לשמר אתכם כלקוחות. פנו לספקים, דברו גלויות, גם הם במצבכם והגיעו להסדר נוח של פריסת תשלומים שיתאים לשני הצדדים.

ייעול והפחתה של הוצאות העסק

עסק שהפסיק לעבוד או חלה הפחתה משמעותית בהיקף פעילותו ממשיך לשלם הוצאות שוטפות קבועות על העסק. אחד הנושאים המהותיים הוא דמי השכירות. זהו נושא שחייב להיבדק באופן משפטי על ידי עו"ד לבחינת האפשרויות. האם ניתן להפסיק את התשלומים במקרה של סגירת קניונים לדוגמא.

בנוסף, בעזרת יועץ מס מומלץ תוכלו לנתח את כל ההוצאות של העסק, להקפיא או להפסיק  שימוש בשירותים שאינם נחוצים  בתקופה הזו ובכך לצמצם משמעותית את הוצאות העסק.

חישוב מסלול מחדש

זה הזמן לחשוב על פתרונות יצירתיים להגדלת היקף ההכנסות ולשימוש בערוצי שיווק אחרים כדי להגדיל את המכירות כמו מכירה באינטרנט, הובלת סחורה לבית הלקוח ועוד. המשבר הוא הזדמנות לבחון את התוכניות העסקיות לעתיד תוך התחשבות בעולם הצרכני המשתנה ובהעדפותיו.

לסיום, השתמשו בשירותי ליווי מקצועי של יועץ מס מומלץ לשמירה על ליבת העסק ועל הנכסים החיוניים ביותר שדרושים כדי להפעיל את העסק מחדש ביום שאחרי. הוא יסייע לכם בהישרדות בזמן המשבר ובגיבוש התוכניות העסקיות לעתיד באמצעות הצעדים שפורטו ובעזרת פתרונות יצירתיים נוספים.

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן