מתי כדאי לבעל עסק לשקול את האופציה של ניכיון שיקים?

אחד השירותים האטרקטיביים ביותר בהם משתמשים בעלי עסקים רבים הוא שירות ניכיון שיקים. במאמר זה נסביר מהו שירות זה ומתי כדאי גם לכם בעלי העסקים להשתמש בו. הבה נתחיל..

מהו שירות ניכיון שיקים?

ניכיון שיקים הוא אחד השירותים המוכרים והנדרשים ביותר בקרב בעלי עסקים קטנים עד בינוניים. כאן מדובר על צורת מימון בה אתם בעלי העסק מפקידים בידנו את הצ'קים הדחויים שברשותכם ואלו אשר נרשמו על שם העסק שלכם ואילו אנו מעבירים לכם את ערך הצ'ק בניכוי עמלה. חשוב לדעת שסכום העמלה משתנה ממקרה אחד לשני ותלוי בחברה אליה פונים, בתאריך העתידי של הצ'ק, בבעלי הצ'ק, ברמת הסיכון של אי כיבוד הצ'קים על ידי הבנקים ובגורמים נוספים. למרות העמלה, רוב בעלי העסקים והחברות עדיין מעוניינים בפעולה זאת משום שפעולה זו מכניסה כסף לעסק ופעולת הניכיון פוטרת את בעל העסק מלרוץ אחר האדם שנתן לו את הצ'ק באם קורה מקרה והבנק אינו מכבד את הצ'ק בתאריך הפירעון שלו.

פעולת ניכיון שיקים – כל היתרונות בפעולה אחת

  • מצמצמים פערים – יש מצבים רבים בהם בעל עסק קונה סחורה ואמור לשלם עליה תוך שלושים יום. מנגד, הלקוח משלם לו על השירות בצ'ק עתידי בו מועד הפירעון הוא 60 יום לאחר קבלת השירות או הסחורה. שירות ניכיון צ'קים מאפשר לבעל העסק לצמצם את הפער בין הסחורה שסופקה לבין מועד התשלום עליה.
  • מזומן מיידי – אתם מעבירים את הצ'ק או הצ'קים הדחויים לחברה שמספקת שירות ניכיון צ'קים ומקבלים במיידית כסף מזומן היישר אל חשבון הבנק שלכם. אינכם צריכים לחכות עד המועד העתידי של הפירעון ואתם יכולים להשתמש בכסף באופן מיידי, אם למטרת תשלום משכורות, תשלום עבור חומרי גלם ועוד.
  • חשיפה – כיוון שאין לכם אפשרות לדעת מראש האם האדם או החברה שסיפקה לכם את השיק מופיעה ברשימת 'חשבונות מוגבלים' של בנק ישראל, פעולת ניכיון הצ'קים תחשוף בפניכם מידע זה.
  • שמירה על תדמית חיובית כל בעל עסק יודע שהבנק אינו מתלהב מצ'קים דחויים אותם מפקידים אצלו והוא לא תמיד מעוניין לכלול אותם כבסיס פיננסי בטוח המאפשר ביצוע פעולות פיננסיות שונות. בחברה חוץ בנקאית המציעה שירות זה, אין את הבעיה הזאת. ניכוי של שיק דחוי אינו משפיע על המוניטין של החברה המפקידה אותו ותדמית העסק נשמרת.

מתי כדאי להשתמש בניכיון שיקים?

אם גם אתם בעלי עסק חדש או עסק שקיים זה שנים ואינכם יודעים האם כדאי לכם להשתמש בשירות ניכיון שיקים בשלב זה או אחר, חשוב שתיעזרו ביועץ פיננסי שיגבש עבורכם תכנית מסודרת להתנהלות פיננסית חכמה של העסק שלכם. בהתאם לתוכנית זאת תוכלו לדעת באופן מדויק מתי התזמון הטוב ביותר להשתמש בשירות ניכיון שיקים לעסק.  כעת כל שנותר לנו הוא לאחל לכם בהצלחה!

מאמר זה נכתב באדיבות אולסורס – מומחים לניכון שיקים ולבנקאות מהירה

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן