בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו בפז (אבל בהחלט ייאמדו בכסף…). ניהול מושכל מחייב להכיר כמה כללי ברזל, אשר היכרותם היא תנאי הכרחי לניהול נכון.

ניהול שוטף של תזרים המזומנים

רישום מסודר הוא חיוני ואף קריטי כדי לדעת בכל רגע נתון את המצב התזרימי של העסק: הוצאות, הכנסות, מועדי פירעון המחאות,  מצב האשראי ועוד. 

 גבייה

כדי להיות עם האצבע על הדופק חשוב ביותר לבדוק את דוחות הלקוחות החייבים פעם ואף פעמיים בשבוע, כדי שהמעקב יהיה שוטף ועדכני. ככל שתמעטו לתת אשראי כך תוכלו לעקוב באופן טוב יותר אחרי הכסף שלכם. 

מאמץ קבוע ומתמיד להוזלת עלויות הרכש

הוזלת עלויות הרכש מחייבת יציאה מאזור הנוחות של עבודה עם ספקים או קבלני משנה קבועים. חשוב לבדוק ולברר כלה העת האם קיימים ספקים (רכש ושירותים) שיוכלו לספק לכם במחירים נמוכים יותר. חשוב לפנות ולייחד זמן לחיפוש ממוקד במקורות מידע שונים, אשר רבים מהם גלויים באינטרנט.

מימון

יועץ פיננסי יכול לסייע לבעלי עסקים לאתר מקורות מימון רלוונטיים לעסק, ככל שהוא נדרש למימון חיצוני. קרנות שונות מציעות הלוואות, רבות מהן בערבות מדינה. חשוב לבדוק האם אתם נמנים עם קבוצה העשויה ליהנות מהטבות שונות בכלל וממענקים בפרט.

להיעזר בבעלי מקצוע

מי מבעלי העסקים אשר מסתייעים בייעוץ פיננסי קבוע, החל משלב בניית העסק, ודאי יודעים עד כמה חשוב ומשמעותי הוא גם והליווי של יועץ פיננסי במהלך הניהול השוטף. ניהול הוא תהליך מתמיד של לימוד. ניהול עסק פירושו לימוד תוך כדי תנועה. מי מבעלי העסקים שעבר תהליך של אימון עסקי ודאי יודע עד כמה חשוב להיצמד לתכנית עסקית שאותה הכין היועץ או המאמן, ועד כמה חשוב להיצמד לעקרונות הניהול הבסיסיים. 

חישובי עלות- תועלת הם חלק מובנה בניהול עסק ומבחן התוצאה הוא לעולם חשבון של רווח מול הפסד. אף שניהול עסק אינו מדע מדויק הוא מבוסס על עקרונות וכללים. במאמר זה מנינו מספר עקרונות, אבל יש עוד מלבדם. 

בשורה האחרונה: ניהול עסק הוא מקצוע כשלעצמו ויש ללמוד אותו מהבסיס. רצון עז, מוטיבציה גבוהה, אמונה ביכולתכם להצליח וחתירה מתמדת, נחושה ועקבית אל המטרות שהצבתם לעצמכם יגבירו את הסיכוי שלכם להצליח. 

ניהול פיננסי נכון של עסק קטן איננו מסובך אך הוא דורש התמדה ושיטתיות, מי שיבצע  את הפעולות הללו סיכוי קטן שלא יהיו לו הפתעות וגם אם מגיע תקופה קשה הוא ידע להיערך מבעוד מועד ולא להיות מופתע.

 

עוד באתר

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן