למה אתם צריכים יועץ פיננסי

האם יש לכם מספיק ידע על ניהול פיננסי, כדי שתוכלו לטפל בעצמכם בנושאים הפיננסיים של העסק או של המשפחה שלכם – לטווח הקרוב והרחוק? או שאתם זקוקים לעזרה ממומחה פיננסי מנוסה?

מאמר זה מציג מידע שיאפשר לכם להבין: מהם תחומי הידע של היועץ הפיננסי ובאילו מצבים הייעוץ הפיננסי יכול לעזור לכם – בין אם מדובר בליווי פיננסי למשפחה ובין אם זה לצורך בניית תוכנית עסקית לעסק.

תחומי הידע של היועץ הפיננסי – מתחילים בתואר ראשון ותעודת הסמכה

לימודי תואר ראשון בכלכלה וניהול, יחד עם קורס הסמכה למקצוע, כמו קורס ליועצי משכנתאות וכלכלת המשפחה שמציעה המכללה, הם דוגמה למסלול לימודים שיכול להכשיר אנשי מקצוע בתחום הייעוץ הפיננסי.

ליווי פיננסי – הסמכה למקצוע רב פנים

יועץ פיננסי הוא השותף לתכנון בכול נושא, בין אם מדובר בתכנון הפרישה ובין אם מדובר בהשקעות כספיות.

למשל, אדם מסוים רוצה לפרוש בעוד 20 שנה מעבודתו, או לשלוח את הבן לאוניברסיטה בעוד 10 שנים. כדי להשיג את המטרות שלו, עדיף שאותו אדם יתייעץ עם יועץ בעל הסמכה למקצוע בתחום הפיננסי. במהלך הייעוץ, היועץ יתמקד במספר נושאים חשובים, שיעזרו ללקוח לממש את תכניותיו, כמו:

  • סכום הכסף שעל הלקוח לחסוך
  • סוגי החשבונות שיהיה זקוק להם
  • סוגי הביטוח שרצוי שיהיו ברשותו (כולל ביטוח סיעודי או ביטוח נכות) וכדומה

ליווי פיננסי – היועץ כמחנך

חלק ממשימת היועץ זה לעזור ללקוח להבין: מה יידרש ממנו כדי לעמוד ביעדים העתידיים שלו? תהליך החינוך עשוי לכלול עזרה מפורטת במגוון נושאים פיננסיים.

ליווי פיננסי בתחילת מערכת היחסים עשוי להתמקד בהכנת תקציב ובחיסכון. ככל שהלקוח יתקדם מבחינת הידע שלו, כך יוכל היועץ לסייע לו גם בהבנה מעמיקה יותר בענייני השקעות, ביטוח וענייני מיסוי מורכבים.

שלב ראשון בתהליך הייעוץ הפיננסי הוא להביא את הלקוח לידי הבנת הבריאות הפיננסית שלו. אדם יתקשה לתכנן נכון את העתיד מבלי לדעת היכן הוא עומד היום.

לפעמים, היועץ יבקש מהלקוח לענות על שאלות. התשובות לשאלות אלה יעזרו ליועץ להבין את מצבו ולוודא שהלקוח לא החסיר שום מידע חשוב.

יצירת תוכנית פיננסית לחיים

היועץ הפיננסי מתחיל באבחון עסקי, מסנתז את כל המידע הראשוני לתכנית פיננסית כוללת, שתשמש מפת דרכים לעתידו הפיננסי של הלקוח.

  • זה מתחיל בסיכום של ממצאי התשובות לשאלות הראשוניות,
  • ממשיך בסיכום המצב הכלכלי הנוכחי, כולל שווי נטו, נכסים, התחייבויות, הון נזיל וכדומה.
  • התוכנית הפיננסית תחזור שוב ליעדים עליהם דן היועץ עם הלקוח.

הניתוח של מסמך מעמיק זה עוסק במספר נושאים, כולל:

  • סיבולת הסיכון
  • פירוט תכנית הנכסים
  • מצב משפחתי
  • סוגיות פיננסיות נוכחיות ועתידיות אחרות

התכנית הפיננסית תיצור הדמיה וכמה תרחישי פרישה (גם הטובים ביותר וגם הגרועים ביותר האפשריים) בהתבסס על שוויו הצפוי של הלקוח ועל ההכנסות העתידיות בעת הפרישה – כולל אפשרויות שהלקוח יישאר ללא כספים כלל וכלל. כל זאת, על מנת שניתן יהיה לנקוט בצעדים כבר היום, כדי למנוע תוצאה שלילית כזאת.

במקרה של מות הלקוח, התוכנית הפיננסית תיקח בחשבון סוגיות של תרחישים פיננסיים עבור בן הזוג שנותר בחיים.

בניית תוכנית עסקית

יועץ פיננסי ילווה אתכם במהלך בניית התוכנית העסקית של העסק שלכם. עם זאת, קחו בחשבון שתכנית עסקית אינה סטטית, היא לא מסמך שמרכיבים פעם אחת, ושמים בצד.

תכנית עסקית של כל עסק, משתנה עם הזמן ככול שהעסק הולך מתפתח, ולכול עסק עשויות להיות תוכניות עסקיות מרובות, ככול שהיעדים שלו משתנים.

פתיחת עסק תוך התבססות על תכנית עסקית מונעת סיכונים. אך לא די בכך. בשלבי הצמיחה, יכולה תוכנית עסקית מעודכנת להועיל לחיזוי, או לגיוס הון נוסף לצורך הרחבה.

ואם תחליטו לסגור או למכור את העסק, התוכנית העסקית יכולה לכלול אסטרטגיות ולוחות זמנים להעברה לבעלות חדשה או לפירוק החברה.

ליווי עסקי לצורך לקיחת הלוואה כנגד נכס

במצב בו נראה לכם שלא נותרה שום אפשרות נוספת לקבל הלוואה, היועץ הפיננסי יכול לבוא לעזרתכם ולהציע לכם שירותי הלוואה כנגד נכס. המשמעות היא קבלת הלוואה מהבנק או מגופי מימון פרטיים, כנגד נכס של הלקוח, בדיוק כמו במודל המשכנתאות.

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן