איך להיות עצמאי?

למעבר מעיסוק כשכיר לעצמאי ישנם יתרונות רבים. בתור עצמאים תוכלו להקדיש את האנרגיות שלכם בקידום האישי שלכם, אתם הבוס, אתם אלה שנותנים את הטון, קובעים את האג'נדה ומתווים את הדרך. האפשרות להיות עצמאי אטרקטיבית במיוחד עבור "יזמים מלידה" שהדחף ליזמות בוער בהם ורק מחכה להזדמנות למימוש. אך לצד היתרונות הרבים אסור לשכוח שההפיכה לעצמאי כרוכה גם בצדדים זוהרים ומשחררים פחות. אחריות רבה ומתחים, חבלי לידה, סיכון כלכלי כל אלה הם חלק מהאתגרים הצפויים לעצמאי לאורך הדרך. על מנת לאפשר את תנאי הפתיחה הטובים ביותר עבור המהפך הגדול בחייכם ריכזנו את הדברים שחשוב לדעת על איך להיות עצמאי.

הביטו פנימה וחקרו את החוזקות ונקודות התורפה שלכם

לפני שאתם מחליטים לעשות את הצעד ולהפוך לעצמאים חשוב שתיקחו אוויר ותחשבו היטב מה מתאים לכם. האם אתם עשויים מהחומר הנכון להיות עצמאיים, האם זה הזמן הנכון בחיים שלכם  להקים עסק ומהי התשוקה שלכם מבחינה תעסוקתית. לצד אלה זהו המקום לחשוב ולנתח מהם הכישורים שלכם, מה נקודות החוזק ומהן המגבלות שלכם כאנשי מקצוע וכיזמים. לכל אחד מאיתנו יש דברים שבאים בקלות וכאלה שדורשים התמודדות ומוציאים אותנו מאזור הנוחות. חשוב שהעסק שלכם יבטא את הצדדים הטובים והמוצלחים שבכם ושתדעו להתכונן היטב ובצורה פרקטית ביותר כיצד להתגבר על האספקטים בעצמכם שעשויים להוות נקודות תורפה בהיותכם עצמאים.

אל תבנו מגדלים באוויר – בנו תוכנית עסקית

עצמאים רבים מתחילים לפעול ללא תכנית עסקית, או עם תכנית עסקית שנותרת במגירה ואינה ממומשת. תכנית עסקית טובה תיתן לכם אינדיקציה לגבי הצפי וסיכויי ההצלחה שלכם כעצמאים וכן תהווה עבורכם מפה מפורטת שממנה תוכלו לנווט את עצמכם להצלחה בתור עצמאים. רצוי מאוד לבנות תכנית עסקית בסיוע וליווי מומחים בתחום הפיננסי. התוכנית צריכה להתייחס בצורה ברורה וריאלית להיבטים הכלכליים, האסטרטגיים והשיווקיים שבניהול העסק שלכם. התכנית צריכה לכלול יעדים שאפתניים אך ריאליים וכן לוח זמנים יעיל וריאלי לפעילות העסקית.

החליטו על צורת התאגדות ורשמו את העסק

בתור עצמאיים תצטרכו לרשום את העסק ברשויות המס, עוד לפני תחילת הפעילות העצמאית. הרישום כ"עוסק פטור" יפטור אתכם מתשלום מע"מ וידרוש דיווח אחת לשנה בלבד. בתור "עוסק מורשה" תדרשו לדווח למע"מ אחת לחודש או חודשיים. מרגע שתהפכו עצמאיים תהיו מחויבים בניהול ספרים שוטף של הפעילות העסקית, דיווח לרשויות ותשלום מס הכנסה. בנוסף תצטרכו להנפיק קבלות או חשבוניות עבור כל עסקה שלכם ולערוך ניהול מסודר של ספר תשלומים ותקבולים עבור כל הוצאה והכנסה. ישנה חשיבות רבה בהתנהלות כספית וחשבונאית מסודרת בתוך העסק ומול הרשויות והלקוחות שלכם.

השיגו מימון לפתיחת העסק

עצמאים רבים בתחילת הדרך מקימים את העסק על בסיס חסכונות פרטיים, הלוואות אישיות או עזרה מחברים או משפחה. רבים אינם מודעים לכך שבישראל מוצעות מדי שנה אפשרויות רבות למימון עבור עסקים קטנים ובינוניים בהקמה. בין הגופים הללו ניתן למנות קרנות המעניקות הלוואות ומימון לעסקים קטנים בתחילת הדרך, הלוואות בנקאיות בערבות המדינה, מענקי הרשות לחדשנות ועוד. חשוב לתכנן היטב את המימון לעסק העצמאי שלכם על מנת שיוכל לשמש מנוף לצמיחה והצלחה ולא משקולת על צווארכם.

שפשפו את כישורי הנטוורקינג שלכם

נטוורקינג הוא אחד הכלים החיוניים ביותר עבור הצלחתכם כעצמאיים. במדינה קטנה כמו ישראל, כל היכרות היא פוטנציאל לאפשרויות תעסוקה ופרויקטים עתידיים. בתור שכירים, אפשרויות הבחירה שלכם היו אולי מצומצמות, או שעבדתם קשה עבור אדם או ארגון אחר שקצרו את הפירות, אך יכולתם לדעת שתגיע עוד עבודה. בתור עצמאיים יש לכם את הפריווילגיה לנסות ולבחור את תחומי העיסוק והלקוחות שלכם, אך זה עובר במלאכת יצירת קשרים ענפה. לכן, עדכנו את האנשים הסובבים אתכם בנוגע להפיכתם לעצמאיים, חשבו ובדקו באילו מסגרות או פעילויות רצוי שתשתלבו וראו באינטראקציות הזדמנות ללמוד דברים חדשים שיתרמו לעסק וכמובן לגרום לאנשים להכיר אתכם ואת המוצר שאתם מציעים.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן