שעבוד דירה כבטוחה להלוואה- כל מה שצריך לדעת

אם אתם בעלי דירה הזקוקים להלוואה אך נדחיתם על ידי הבנק בשל יכולת החזר מוגבלת לכאורה, עומדת בפניכם האפשרות לקחת הלוואה כנגד שעבוד בית. שעבוד דירה כבטוחה להלוואה היא דרך מקובלת להעניק לבנק את הערבות לה הוא זקוק על מנת לצמצם את הסיכונים שלו במתן ההלוואה ולאפשר לו לתת לכם הלוואה בתנאים נוחים. אל מול היתרונות שבשעבוד הדירה כבטוחה להלוואה, עומד הסיכון – אובדן הדירה שלכם לטובת כיסוי החוב במקרה בו לא תוכלו לעמוד בהחזר ההלוואה. לכן, מדובר באפשרות מפתה ואפילו הגיונית במצבים מסוימים, אך מדובר בסוג הלוואה שיש לשקול אותה בכובד ראש ולהתנהל במסגרתה בזהירות רבה.

כיצד מקבלים הלוואה כנגד שיעבוד דירה?

לאחר שתנהלו משא ומתן מול הבנק או המלווה האחר, יהיה עליכם להסכים על התנאים של ההלוואה כנגד השעבוד ובדומה לכל הלוואה, תצטרכו להסכים על סכום ההלוואה, לוח הסילוקין והריביות. לרוב על מנת לתקף את השעבוד, יהיה צורך לרשום לטובת הבנק הערת אזהרה בטאבו וכן רישום ברשם המשכונות. עם קבלת ההלוואה, תתחייבו שלא למכור את הנכס המשועבד או לעשות בו שינוי משמעותי ללא אישור המלווה. במקרה של אי עמידה בתנאי ההלוואה ואי יכולת עמידה בפירעון ההלוואה, הבנק או הגוף המלווה יוכל להיפרע מהדירה המשועבדת באמצעות העמדת הדירה למכירה ושימוש בכספי המכירה לשם כיסוי חוב ההלוואה.

בדקו בחינם וללא כל התחייבות את זכאותכם לקבלת הלוואה כנגד נכס בבעלותכם! 

מה המשמעות בפועל של שיעבוד הדירה?

עם רישום השעבודים על הבית הבנק מבטיח לעצמו זכויות על הדירה אשר יעמדו לרשותו במצב שלא תצליחו לעמוד בהחזר ההלוואה בסופו של דבר. נכס משועבד הוא נכס שלא ניתן למכור אותו או לבצע בו שינויים משמעותיים ללא הסכמתו המפורשת של הבנק. כאשר תסיימו להחזיר את הלוואה במלואה ישוחררו השעבודים, הדירה שלכם תשוב להיות חופשייה ונקייה משעבודים ותוכלו לבצע בה כל פעולה על פי ראות עיניכם.

באילו מקרים נכון לשעבד את הדירה כבטוחה להלוואה?

אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. לרוב נטילת הלוואה כנגד דירה, בייחוד כאשר מדובר בדירת מגורים, איננה האפשרות הראשונה שתבחרו בה, אלא כזו שפונים אליה בהיעדר אלטרנטיבות טובות יותר. אולם, המציאות מלמדת שלעיתים אין מנוס וזהו הצעד המתבקש. אם זהו המצב שלכם תרצו להיות בטוחים שהסיבה בגינה אתם נוטלים ההלוואה היא מוצדקת וחשובה ותרצו לוודא שסכום הלוואה הוא סביר והולם את יכולת ההחזר הצפויה שלכם בביטחון רב. במקרה שבו כל התנאים הללו מתקיימים, ושעבוד הדירה נותן מענה מתאים לצרכים שלכם תוכלו לקחת את ההלוואה ולהיות שקטים.

מיהם הגופים שמהם ניתן לקחת הלוואה כנגד דירה?

שעבוד הדירה כנגד בטוחה מעניק לכם עמדת מיקוח טובה אל מול הגופים המלווים. בהעמדת הדירה כבטוחה להלוואה חשוב מאוד שתבצעו סקר שוק מעמיק ותתייעצו עם איש מקצוע על מנת למצוא את הגורם שיעניק לכם את התנאים הטובים והמתאימים ביותר עבורכם. הלוואה כנגד דירה ניתן לקבל מהבנק או מקרנות וגופים פיננסיים חוץ בנקאיים, כדוגמת חברות אשראי, ביטוח, קרנות גמל וחברות מימון פרטיות.

בדקו בחינם וללא כל התחייבות את זכאותכם לקבלת הלוואה כנגד נכס בבעלותכם:

[gravityform id="21" title="false" description="false"]

 

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן