אילו פתרונות מימון עומדים בפני עסק חדש?

הצורך בפתרונות מימון עבור עסק הוא עניין החוצה יבשות ומגזרים. בין אם מדובר בעסק קטן, או קונצרן בינלאומי. בין אם מדובר בעסק שזה עתה החל את פעילותו, או עסק שעובר במשך דורות במשפחה. בין אם מדובר במספרה, סטארט-אפ חקלאי, או חברה המציעה שירותי IT לסין, עסקים באשר הם, זקוקים למימון ואשראי כדי להיפתח, לצמוח ולהתקיים. וכאשר ישנו צורך, נמצאים גם הפתרונות. במציאות שלנו ישנם מספר לא מבוטל של פתרונות מימון עבור עסקים בכלל ועסקים חדשים בפרט. ההיכרות עם אפשרויות המימון הקיימות, הבנת השלכותיהן הארוכות וקצרות הטווח עבור העסק, הן המפתח להצלחה.

פתרונות מימון באמצעות קרנות לעסקים

פתרון מימון אטרקטיבי במיוחד עבור עסק חדש, בשלבי הקמה או צמיחה, היא האפשרות לקבל הלוואה על ידי קרן ייעודית. קרנות שונות הפועלות בישראל מציעות פתרונות מימון משתלמים במיוחד עבור עסקים. הלוואות אלה מוצעות לרבות בריביות נמוכות ביותר ביחס לשוק ובתנאי החזר נוחים, מבחינת סכום ההחזר, תקופת הפריסה וכן תקופת גרייס של כחצי שנה. כל אלה מאפשרים הזרמת כספים חיונית לעסק בתקופה קריטית ומתן שהות לעסק להתייצב ולהתבסס מבלי שעלויות המימון ינשפו בעורפו. לשם קבלת מימון מקרן לעסקים יש צורך, כתלות בזהות הקרן ותנאי הסף שלה, להציג תוכנית עסקית מפורטת. התוכנית העסקית צריכה להצביע על הפוטנציאל הכלכלי והעסקי של העסק ועל יכולת עתידית לעמוד בהחזרים. מבין קרנות אלה ניתן למנות את קרן נתן, קרן פועלים לעסקים, האגודה להלוואות ללא ריבית ועוד.

הלוואה בנקאית כפתרון מימון

קבלת הלוואה מהבנק היא אחד מפתרונות המימון הנפוצים יותר לעסקים. הבנקים השונים בישראל מציעים כיום מסלולי הלוואה ייעודיים, לעיתים בתנאים נוחים מאוד, עבור לקוחות עסקיים. עבור עסק בתחילת דרכו, ובייחוד אם אתם יזמים מתחילים, קבלת הלוואה מהבנק עשויה להיעשות בתנאים שאינם אטרקטיביים במיוחד ובכך להגדיל את עלויות המימון ולהכביד על העסק. לכן, אין ספק שרצוי לבחון את הצעת הבנק להלוואה ותנאיה, אך לרוב לא ניתן יהיה להסתמך עליה בלבד כפתרון מימון עבור עסק חדש.  

השגת מימון בנקאי בסיוע הקרן בערבות המדינה

במסגרת פתרון מימון זה, המדינה מסייעת לעסקים הזקוקים למימון לקבל הלוואה מהבנק לצורך הקמת עסק חדש, סגירת פערי תזרים, או פיתוח והשקעה בעסק קיים. באמצעות מתן הערבות מצד המדינה לבנק, המדינה מאפשרת לעסק לקבל מהבנק הלוואה בתנאים אטרקטיביים, ריביות ותנאי החזר נוחים. היקף ההלוואות הניתנות אף הוא גדול למדי. עסקים חדשים ובעלי מחזור שנתי בהיקף של עד 6.25 מיליון ₪ יוכלו לקבל הלוואה בהיקף של עד 500,000 ₪. עסקים גדולים יותר, בעלי מחזור שנתי בהיקף של מעל 6.25 מיליון ₪ ועד 100 מיליון ₪, יוכלו לקבל הלוואה בהיקף של עד 8% מהמחזור השנתי האחרון של העסק.

מימון לעסק דורש תכנון

השגת מימון לעסק חדש דורשת תכנון עומק. על מנת שההלוואה תשמש מנוף לצמיחה ושגשוג ולא תהפוך במהרה למשקולת המכבידה וחונקת את העסק, יש צורך לבחון את ההשלכות והעלויות האמיתיות של פתרון המימון שנמצא. חישוב מדויק של הצרכים והעלויות יבטיח שקיבלתם עבור העסק שלכם את ההחלטה הנכונה. במסגרת תכנית המימון רצוי לבחון מהו סכום המימון הדרוש, למשך כמה זמן נדרש המימון, מהו גובה ההחזר האפשרי עבור העסק, מהן העלויות הנלוות לנטילת ההלוואה כדוגמת ריביות ועמלות וכן עד כמה וכיצד היחסים עם הלווה או המשקיע משפיעים על העסק.


ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

 

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן