עומדים לפתוח עסק? אלה הדברים שכדאי שתדעו!

יזמים רבים מקימים עסק בתחום העיסוק שלהם אחרי שצברו בו ניסיון, אחרים רוצים להקים עסק מתוך תשוקה גדולה לנושא מסוים ויזמים רבים מאמינים שהצליחו לזהות היטב צורך בשוק, שאין לו עדיין מענה. ישנם אינספור רעיונות ואפשרויות ליזום ולהקים עסק. כדי לפתוח עסק אינכם זקוקים לתואר או לסכומי כסף גדולים בבנק, ואפילו לא ניסיון עסקי קודם. לעומת זאת, אתם בהחלט זקוקים לתכנון איכותי של המהלך העסקי שלכם ולכושר עמידות. המסע להקמת עסק איננו קל. הוא דורש זמן, מאמץ ויכולת להתמודד עם אתגרים רבים ומשברים. לצד אלה, הסיפוק והגמול על ההצלחה בהקמת העסק הפרטי שלכם, הם אדירים. אם גם אתם שוקלים ברצינות לפתוח עסק, אלה הדברים שכדאי שתדעו.

בחנו את הרעיון שלכם לעסק

אם המחשבות שלכם על הקמת עסק הן מתקדמות וקונקרטיות, אתם ודאי יודעים באיזה תחום העסק שלכם הולך להיות. בשלבים הראשונים המחשבה על הקמת העסק היא גולמית למדי ויש להניח שהרעיון שלכם זקוק ל"חידודים" ו"שיופים". לשם כך חשוב מאוד לשאול את עצמכם שאלות חשובות ולבחון את העסק מזוויות שונות. כך למשל, תרצו להבין היטב מהו הצורך האמיתי של השירות או המוצר שאתם מציעים בשוק, מיהו קהל היעד שלכם ומהו הערך המוסף שאתם חושבים להביא בעסק שלכם אל מול עסקים מתחרים.

בחנו היטב את השוק ואת הרגולציה

כדי להבין את השוק אליו אתם מתכננים להיכנס חשוב שתערכו בדיקה על מספר חברות מקבילות הפועלות בתחום ובשווקים אליהם העסק שלכם נועד לפנות. בחינת עסקים מתחרים תאפשר לכם להבין טוב יותר מהו הערך המוסף של העסק שלכם, לזהות דפוסי פעולה והזדמנויות עסקיות שעשויים להיות בסיס להתחלה חלקה יותר של העסק. בנוסף, חשוב מאוד לבחון את האספקטים הרגולטורים שחלים על העסק מהסוג אותו תרצו לפתוח. לא פעם נדמה לנו שאנחנו מזהים צורך בשוק שאין עליו מענה אך הסיבה לכך נובעת מטעמים חוקיים או בירוקרטים שתוקעים מקלות בגלגלים.

כתבו תכנית עסקית

אנחנו יודעים שעסקים רבים אינם בונים תכנית עסקית לפני הקמת העסק והם מתנהלים ומגבשים את דרכם תוך כדי תנועה. תכנית עסקית יוצרת את הקווים המנחים לפעילות העסק, והיא אחד הצעדים הראשונים בהתנהלות נכונה של העסק ובדרך להצלחה. תכנית טובה תוכל לשמש אתכם כדי להעריך את סיכויי ההצלחה של העסק ולגבש את הרעיון העסקי והמבנה הארגוני של העסק שלכם. תכנית עסקית מקיפה צריכה לכלול התייחסות להיבטים הכלכליים, העסקיים והשיווקיים של העסק. ובין היתר, סקירת השוק והמוצר, קהל היעד של העסק, מצב התחרות בשוק, שיטת המכירה, התחזיות הפיננסיות, הסיכונים ועוד.

החלטה בנוגע לצורת ההתאגדות של העסק

על פי החוק, עסק בישראל צריך לעבור הסדרה ולהירשם על ידי בעל העסק עוד טרם תחילת פעילותו. בחירת אופן ההתאגדות נתונה לרוב לשיקול דעתכם, כאשר לסוג ההתאגדות יש השלכות בירוקראטיות והשלכות ברמת הנהלת החשבונות ותשלומי המס. מרבית העסקים בישראל נרשמים כ"עוסק פטור", "עוסק מורשה" או "חברה בעירבון מוגבל". עוסק פטור יכול להיות עסק שמחזור העסקאות השנתי שלו עומד על, לכל היותר, כ-100 אלף ₪ והוא לרוב האופציה טובה עבור עסק קטן בתחילת דרכו, בעיקר מפני שהוא דורש התנהלות חשבונאית פשוטה יחסית לאפשרויות האחרות. במקרים מסוימים מומלץ לרשום את העסק מלכתחילה כחברה בע"מ, בייחוד כאשר קהל היעד של העסק הן חברות גדולות או כאשר תרצו להבטיח הפרדה משפטית בין העסק לבנכם כאנשים פרטיים.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן