ניהול כספים מוצלח בעסק – איך לעשות את זה נכון?

ניהול עסק מצליח הוא תוצר שילוב ייחודי של הרבה מאוד גורמים – שיווק והתנהלות נכונה מול לקוחות, ניהול המשאב האנושי, ניהול הידע המקצועי ועוד ועוד, אך בבסיס לעסק אין יכולת להתקיים אם הוא אינו רווחי. על מנת להשיא רווחים, זרימת הכספים פנימה והחוצה וניהול הכספים בעסק במישורים השונים חייבת להיעשות בצורה נכונה ונבונה. ניהול כספים מוצלח בעסק כולל מעקב מתמיד אחר מצב הכספים וקידום העסק אל עבר הגשמת מטרותיו ויעדיו. ניהול כספים טוב חיוני בכל עסק ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים. אלה הדברים שחשוב שתדעו.

ניהול תזרים המזומנים – ביצוע מעקב שוטף

כאשר תזרים המזומנים של העסק מתוכנן ומנוהל היטב הוא מעניק שליטה על המצב התזרימי, יכולת להיערך לתשלומים בזמן, מאפשר הערכות מקדימה לקראת גיוס הון, ביצוע עסקאות, החזר תשלומי הלוואות או הרחבת פעילות. ניהול תזרים המזומנים נעשה על פי תחזית תזרים מזומנים ומבוקר באמצעות דו"ח תזרים מזומנים. תחזית התזרים הצפויה, צריכה להתבסס על הערכת המצב הנוכחי, מצב השוק, צפי הזמנות עבודה וכו'. כל הכנסה והוצאה צריכה להירשם על פי מועד הפירעון שלה. מעקב מתמיד יאפשר איתור מקדים של קשיים צפויים בתזרים המזומנים וכך להימנע ממצב של מחסור כסף נזיל בעסק.

חסכון והתייעלות פיננסית

ניהול כספים מוצלח חייב לעבור גם בהליכי חיסכון והתייעלות. לשם כך חשוב מאוד לבצע בחינה מספרית ועניינית של עלויות התפעול והוצאות העסק. במצב של התנהלות נכונה נשאף תמיד להגיע לרווחיות רבה ככל האפשר בעלות נמוכה ככל הניתן, זאת מבלי לפגוע בסטנדרטים של המוצר שהעסק מייצר. תהליכי התייעלות יסייעו לכם לזהות נקודות תורפה בתנועת הכספים בעסק, איתור התנהלות בזבזנית ותהליכים לא אפקטיביים בתוך הארגון ובאמצעות כך להביא לצמצום עלויות בצורה הטובה ביותר מבלי לפגוע בעסק.

אשראי ללקוחות וניהול חייבים

בעצם האפשרות לדחות תשלומים למועד מאוחר יותר, העסק שלכם מעניק ללקוחות שלו אשראי המכונה "אשראי מסחרי". זוהי התנהלות עסקית מקובלת כשמצד אחד גם העסק יכול לקבל אשראי כלקוח מהספקים שלו ומצד שני להעניק אשראי דומה ללקוחות. יחד עם זאת להתנהלות הזו יש השלכות משמעותיות על הכספים בעסק ולכן היא מחייבת תכנון מדיניות אשראי בעסק, קבלת בטחונות איכותיים וכן מדיניות גבייה יעילה ואפקטיבית. כל אלה תלויים בין היתר בשוק בו פועל העסק, במוצר, במעמד העסק, ביעדיו, וכמובן, ביחסים עם הלקוחות השונים.

ניהול מלאי יעיל

החזקת חומרי גלם ללא שימוש או מלאי גדול שלא לצורך משמעותם הפסד כספים שהיו יכולים בזמן נתון להקל על תזרים המזומנים או להקטין את המימון הבנקאי. כאשר העסק שלכם כרוך במכירת מוצרים, ניהול מלאי יעיל יהיה תמיד מרכיב חשוב בניהול הכספים של העסק. לשם כך חשוב לערוך לעיתים תכופות בחינות ביחס למוצרים השונים שהעסק מחזיק. מלאי גדול מאפשר לעסק לקבל הנחות ברכישה ולבצע עסקאות גדולות מהר, אך מנגד הוא יוצר נטל על תזרים המזומנים ועל הפעילות השוטפת של העסק. כל אלה הופכים את ניהול המלאי לעניין מורכב שדורש תכנון מראש לצד בחינה מתמדת של המצב.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן