מהן הטעויות הנפוצות בניהול עסק?

ניהול עסק הוא לא עניין פשוט. ישנם כל כך הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון ולעיתים לחצים כלכליים או עצות לא מוצלחות עלולות להוביל לקבלת החלטות שגויה. טעויות שכאלה עלולות לפגוע בפוטנציאל ההצלחה של העסק ולמנוע ממנו להתקדם ולהתפתח. טעויות הן חלק בלתי נמנע מהמסע שלכם כיזמים ובעלי עסק, הן עניין אנושי. יחד עם זאת, הניסיון הנצבר בתחום מאפשר ללמוד גם ובעיקר מטעויות של אחרים וכך לבצע תכנון נכון ולהימנע מנפילה לכמה מהבורות הנפוצים יותר בניהול עסק. הנה כמה מהטעויות הנפוצות בניהול עסק, מדוע חשוב להימנע מהן וכיצד תוכלו לעשות זאת.

ויתור על תכנית עסקית

גיבוש תכנית עסקית איכותית עשוי להיות עניין מאתגר שדורש בחינה מדוקדקת ומחקר של הרעיון העסקי, בחינת פוטנציאל השוק וקהל היעד. תכנית עסקית טובה שתוכל להוות עבורכם כלי אמיתי לבחינת כדאיות העסק ובהמשך לניהולו המיטבי חייבת להיעשות על ידי אנשי מקצוע בתחום ולכלול התייחסות להיבטים הכלכליים, העסקיים והשיווקיים של העסק. עבודה ללא תכנית עסקית גורמת לכם לגשש באפילה ביחס להתנהלות ארוכת הטווח של העסק ולבזבז כספים ומשאבים יקרים על כיוונים או פרויקטים שלא יקדמו את העסק ואף יפגעו ביכולת הצמיחה שלו.

הימנעות משיווק

הדרך הנכונה לשיווק עבור העסק שלכם היא אינדיווידואלית ותלויה בגורמים שונים כדוגמת אופי המוצר או השירות שאתם מציעים, קהל היעד, השוק וכיו"ב. בעלי עסק רבים הם אנשי מעשה שחשים כמו דג מחוץ למים בכל הנוגע לשיווק. הימנעות משיווק היא טעות נפוצה שמונעת מהעסק לחשיפה לקהלים נוספים ואף שימור של לקוחות קיימים. כאשר אתם נמנעים משיווק אתם מוותרים מראש על מיצוי מלוא הפוטנציאל העסקי והכלכלי של העסק שלכם.

הערכת חסר למוצר או השירות שלכם

פעמים רבות חוסר ביטחון או חששות מפני כשלון בתחילת הדרך מובילים בעלי עסקים, בייחוד בתחילת הדרך, שלא לתמחר נכון את המוצר או השירות שהעסק מציע. פעמים רבות התמחור המוטעה נובע גם מניסיון לעשות קיצורי דרך ולהימנע ממחקר השוק או מעבודה עם איש מקצוע בתחום. זוהי טעות נפוצה ומסוכנת מפני שהיא עלולה לגרור את העסק כולו מטה – להוביל לתסכול, ירידה במוטיבציה להשקיע מאמצים וחומרי גלם איכותיים בשירות או המוצר ובהמשך לפגוע באיכות המוצר ובשביעות רצון הלקוחות. לכן, חשוב להקדיש משאבים לתמחור נכון שיהפוך את מה שאתם מציעים לאטרקטיבי עבור הלקוח ומשתלם להשקעה עבורכם.

בזבוז יתר וחסכנות יתר

הקמת עסק וניהולו השוטף דורשים השקעה והוצאת כספים. יחד עם זאת, מטרתו של עסק היא להניב רווחים ומקורות המימון שלו הן מוגבלות. פעמים רבות אנחנו נתקלים בבעלי עסק שחשים צורך להוציא כספים רבים כבר בתחילת הדרך על ציוד או תוכנה מהשורה הראשונה, עוד לפני שהעסק עשה את צעדיו הראשונים והייתה הזרמת הכנסות ראשונית פנימה. לחילופין, ישנם בעלי עסקים רבים שנמנעים מלהוציא כסף גם כאשר יש ברשותם את הכסף הנדרש וההשקעה חשובה והכרחית לצמיחת העסק. לכן, חשוב ביותר שהפעילות תתבצע בכפוף לתקציב ועל פי תכנית, כך תוכל להיות לכם בקרה מדויקת בזמן אמת שתאפשר לקבל את ההחלטות הנכונות ביחס להוצאות.

ריכוזיות וסוליסטיות

בעלי עסקים רבים, בייחוד בתחילת הדרך נוטים לריכוזיות רבה בביצוע המשימות של הקמת וניהול העסק. זהו מתכון בטוח למדי לשחיקה מהירה ובהמשך, להפעלת שיקול דעת מוטעה. חלוקת תפקידים נבונה וביזור סמכויות יאפשרו לכם כבעלי עסק להתמקד בנושאים שבאמת דורשים את תשומת הלב שלכם, בניית מקצועיות סביב תחומי העיסוק השונים, גיבוש צוותי עבודה יעילים יותר ובהתאם, הצלחה רבה יותר לעסק.  

 

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן