מה החשיבות של ייעוץ כלכלי לעסקים?

כמשפט המפורסם "שום איש איננו אי", כך גם שום עסק איננו אי. עסק מושפע מהדינים החלים עליו ומכוחות השוק הפועלים עליו. וכבעלים של עסק, תפיסת עולמכם, הידע והשאיפות שלכם משפיעים גם הם על אופיו של העסק והכיוון אליו תרצו לנווט אותו. אך בעלי עסקים רבים, גם המעולים והמנוסים שבהם, אינם יכולים להרשות לעצמם למקד את כל משאביהם בהתנהלות הכלכלית של העסק ולתפוס את מלוא רוחב היריעה הנדרש לשם כך. כאן נכנס לתמונה ייעוץ כלכלי לעסקים. ייעוץ כלכלי לעסקים ניתן על ידי יועצים מומחים שזהו תחום עיסוקם והם בעלי ניסיון רב בליווי עסקים להתנהלות כלכלית נבונה ולהצלחה כלכלית. ייעוץ כלכלי איכותי נעשה תמיד על בסיס בחינה מדוקדקת ומעמיקה של נתוניו הייחודיים של העסק, לצד הסתכלות רחבה על הכוחות השונים המשפיעים על העסק תוך התחשבות  בידע ובניסיון העבר.

מה זה ייעוץ כלכלי לעסקים?

ייעוץ כלכלי לעסקים נועד לסייע, להנחות ולתת כלים לבעלי עסקים בכלל המישורים מגוונים של התנהלותו הכלכלית של העסק. ניהול כלכלי נבון בעסק דורש היכרות מעמיקה עם העסק ונתוניו, הבנת המרכיבים השונים המשפיעים על מצבו הכלכלי של העסק, ידע אודות השוק בו פועל העסק, סיכויו וסיכוניו, ידע ניהולי וארגוני והיכרות עם הרגולציה והחוקים החלים על העסק. כפי שוודאי שמתם לב, מדובר ברשימה ארוכה ביותר, ולא בכדי. התנהלות כלכלית של עסק היא דבר מורכב, הדורש ידע, ניסיון והבנה מעמיקים. והיועצים הכלכליים לעסקים מקדישים את חייהם לרכישת הידע, הניסיון התהליכי והניהולי והפקת הלקחים הרלוונטיים בדיוק לכל האספקטים המורכבים הללו.

מהם הנושאים שייבחנו במסגרת ייעוץ כלכלי לעסקים?

במסגרת ייעוץ הכלכלי לעסק ייבחנו נתוני העסק השונים בהתחשב בדוחות החשבונאיים, תזרים המזומנים והתקציב. תיבחן ותישקל התכנית העסקית של העסק והעמידה בה. ייבחנו בכלים שונים רווחיותן ויעילותן של הפעילויות השונות של העסק, עלויות הייצור, כוח האדם, עבודה מול ספקים ולקוחות, ימי אשראי ועוד. ייבחן הצורך בגיוס אשראי, התמודדות עם עלויות המימון, הקפדה על תזרים מזומנים אחראי ומחושב, כניסה לתחומי פעילות חדשים, ניהול ספרים מוקפד והקמת מנגנונים יעילים של עדכון פיננסי שוטף בעסק, מנגנוני פיקוח ובקרה ותכניות מגירה למקרה של מצוקת מזומנים ובניית תכניות עבודה.

באיזה אופן ניתן לקבל ייעוץ כלכלי לעסקים?

מתוך ההבנה שכל עסק הוא בעל צרכים ייחודיים ומשתנים, הייעוץ הכלכלי הוא גמיש בטיבו ומותאם בהיקפו וטיבו לצרכי העסק. לרוב, אנחנו ממליצים על פנייה לייעוץ טרם תחילת פעילותו של העסק, החל משלב הרעיון ועד לשלב ההקמה, לשם בניית התכנית העסקית המורחבת והמפורטת של העסק. בהמשך, בתחילת הדרך, ליווי שוטף על מנת לראות שהעסק עושה צעדים למימוש את התכנית העסקית ו"עולה על הגל" ולשם הבניית מנגנוני הפיקוח הפיננסיים והטמעתם. בעסקים פועלים נציע בין מפגש בודד למספר מפגשים בהתאם לצורך, לשם מטרות ממוקדות, כדוגמת רה ארגון והתייעלות, כניסת העסק לתחומי פעילות נוספים, תכנית הבראה לפני פשיטת רגל ועוד.

אילו עסקים יכולים להרוויח מייעוץ כלכלי לעסקים ומתי?

התשובה הפשוטה היא, כל עסק. ללא תלות בגודלו, במצבו, או בתקופת הזמן בו הוא פועל. כמעט בכל נקודת זמן במסגרת פעילותו של העסק, בכל סטאטוס, או בכל היקף פעילות קיימת או עתידית, עסק יכול להרוויח מייעוץ כלכלי. מניסיוננו, עסקים רבים פונים לקבלת ייעוץ כלכלי לעסקים, טרם תחילת פעילותו של העסק, בשלבים הראשוניים של פעילות העסק או כאשר העסק נקלע למשבר. אלה אכן אירועים שבהם ייעוץ כלכלי יכול לתרום לעסק רבות בהכוונה, תכנון או התאוששות. אך ייעוץ כלכלי יכול ואף צריך להיות חלק משגרת הפעילות של העסק ולסייע גם לקראת הרחבת פעילות, פרויקטים חדשים, הליכי התייעלות ורה ארגון או שינויים פנימיים בעסק.    

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

 

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן