כמה עולה לפתוח עסק? כל העלויות שיש לקחת בחשבון

 

אחד הנושאים המעסיקים ביותר יזמים בתחילת הדרך הוא המימון. עסק זקוק לאשראי ומימון באופן שוטף אך הקמת עסק דורשת מטבע הדברים סכום התחלתי מסוים שיאפשר לבנות את העסק ולהתחיל בפעילות. עלויות פתיחת עסק אינן עומדות על סכום קבוע והן תלויות כמובן באופי העסק, תחום העיסוק, קהל היעד, המודל העסקי ועוד. לצורך גיוס האשראי הראשוני להקמת עסק, חשוב ביותר לערוך חישוב מדויק ככל האפשר ולהבין היטב מהי עלות פתיחת העסק שלכם. החל מרכישת ציוד חיוני, תשלום ליועצים ואנשי מקצוע, עלויות ייצור ראשוניות, שכירת משרד או חנות, ועד עלויות הרישום ברשויות השונות, כמה באמת עולה לפתוח עסק? אלה העלויות שיש לקחת בחשבון.

תשלומים ואגרות לרשויות

פתיחת עסק מחייבת רישום מול הרשויות עוד טרם תחילת הפעילות. על מנת לבצע הסדרה מול הרשויות יש צורך להחליט תחילה באיזה אופן העסק שלכם הולך להתאגד. האם נכון ומתאים יותר שהעסק שלכם יתחיל את דרכו כעוסק פטור, מורשה, שותפות או אולי דווקא חברה בע"מ. התנהלות במסגרת חברה בע"מ מעניקה הגנה לבעל העסק בשל הפרדה משפטית בינו לבין העסק, בייחוד במצב של משבר כלכלי. בנוסף, אם העסק פונה לקהל יעד שהוא חברות גדולות או צופה רווחים של למעלה מ-30 אלף ש"ח בשנה רצוי בהחלט לשקול בחיוב הקמת חברה בע”מ, בייחוד לנוכח מס החברות הנמוך משמעות ביחס למס המוטל על עוסק עצמאי. הקמת חברה כרוכה בעלויות אגרת רישום, העומדת נכון לשנת 2018 על 2,614 ₪ לרישום רגיל ו- 2,150 ₪ לרישום מקוון. על העלות הזו יש להוסיף את תשלומי שכר טרחת עו"ד לצורך הקמת ורישום החברה.

תשלומים לגופים ויועצים חיצוניים

על מנת להבטיח שהקמת העסק שלכם תעשה באופן החלק ביותר והחכם ביותר מבחינה כלכלית, עסקית ושיווקית, חשוב מאוד להתייעץ במהלך הדרך באנשי מקצוע שונים. כתיבת תכנית עסקית מקצועית, בחינת ייתכנות כלכלית ושכירת שירותיו של רואה חשבון וכדו' יידרשו לרוב התקשרות של העסק עם יועצים חיצוניים כבר בשלבים הראשונים של ההקמה. כל אלה כמובן עולים לא מעט כסף, הוצאות שעשויות להכביד לא פעם על עלויות פתיחת העסק. מצד שני, חשוב לזכור שמדובר בצעדים חיוניים ביותר שהניסיון בעריכתם הוא פקטור מרכזי באיכות התוצר שתקבלו. הסתמכות על סקר שוק מוטעה או תכנית עסקית לא רצינית עלולים להוריד לטמיון את כל המאמצים שהשקעתם בהקמת העסק. לכן, חשוב לקחת בחשבון את ההוצאה הזו כחלק מהעלויות המובנות של הקמת העסק.

רכישת הציוד הדרוש לפעילות העסק

כחלק מהעלויות המובנות של הקמת ופתיחת העסק, נדרש כמובן להצטייד בכלים והמכשירים החיוניים לשם הפעילות של העסק. כתלות באופי העסק ובמוצר או השירות שאתם מתכננים להציע, יש מקרים בהם נדרש מכשור רב או ייחודי שעלויותיו גבוהות. לחילופין, לעיתים כל שנדרש הוא מחשב, ריהוט בסיסי וציוד משרדי. ההוצאה עבור הציוד עשויה להיות גדולה במיוחד וחשוב מצד אחד לקחת אותה בחשבון ומצד שני לבחון כיצד ניתן לצמצם אותה. בתחילת הדרך כדאי מאוד לשקול לרכוש ציוד וריהוט יד שנייה, בייחוד עד שהעסק יתחיל להכניס כספים ויהפוך לרווחי.

הקמת אתר אינטרנט והתנהלות במדיה

קשה להגזים בחשיבות של נוכחות העסק ברשת – מנועי החיפוש והרשתות החברתיות. עבור מרבית העסקים, קטנים כגדולים, שיווק ופרסום מקצועי ברשת הם מהכלים החיוניים ביותר להצלחה לאורך זמן, שימור והגדלת מעגל הלקוחות. הקמת אתר אינטרנט, דף פייסבוק וחשבון אינסטגרם פעילים כבר בתחילת הדרך, באופן מקצועי שיקדם את התדמית של העסק, ידרשו גם הם כמה אלפי שקלים לכל הפחות שחשוב לקחת בחשבון כחלק מעלויות ההקמה של העסק.

 

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן