איך להצליח בעסק?

במסגרת ההתנהלות היומיומית שלנו אנחנו מייעצים לבעלי עסקים רבים הפונים אלינו בתחילת הדרך או בעת משבר. רבים מהם מבקשים מאיתנו לתת להם טיפים או עצות איך להצליח בעסק. זוהי איננה בקשה פשוטה, שכן כל עסק הוא עולם ומלואו וסיכום ה"אני מאמין" הנכון לכל עסק, ובכמה נקודות קצרות, איננה מלאכה קלה ועלולה להוביל לפשטנות יתר.

יחד עם זאת, עם השנים, ככל שאנחנו מייעצים לעוד ועוד עסקים שונים אנחנו רואים שישנן עצות וקווים מנחים שחוזרים על עצמם, חלקם קלים יותר ליישום והם עומדים מבחינתנו בבסיס ההצלחה של עסק. לכן, החלטנו הפעם לחרוג ממנהגנו ולרכז עבורכם, בעלי העסקים, כמה טיפים חשובים שהניסיון בשטח מלמד אותנו שיישומם פשוט יחסית והתועלת עבור העסק שלכם תורגש במהרה.

בנו תכנית עסקית ופעלו לאורה

בניית תכנית עסקית היא אומנם הבסיס של הבסיס בתכנון עסק, אך קשה להגזים בחשיבותה או להתעלם מכך שעסקים רבים פועלים ללא תכנית עסקית, או עם תכנית עסקית שהם אינם פועלים בהתאם לה. תכנית עסקית יוצרת קווים מנחים לפעילות העסק, והיא אחד הצעדים הראשונים בהתנהלות נכונה של העסק. תכנית עסקית צריכה להיבנות על ידי מומחים בתחום וצריכה להתייחס בצורה ברורה להיבטים הכלכליים, האסטרטגיים והשיווקיים שבניהול העסק. התכנית צריכה לכלול יעדים שאפתניים אך ריאליים וכן לוח זמנים יעיל וריאלי. כל אלה יבטיחו שתוכלו לנהל את העסק, גם בפועל, לאור התכנית שנבנתה ולהוביל את העסק להשגת היעדים שלו כבר מתחילת הדרך.

עקבו אחר רווחיות המוצרים והפרויקטים וחתרו להתייעלות

כחלק מהתנהלות פיננסית נכונה של העסק צורת החשיבה שלכם צריכה להיות פרקטית מאוד. לשם כך, כל מוצר ופרויקט שהעסק מייצר או עובד עליו צריך להיבחן בפני עצמו ועל פי המספרים שהוא מראה בפועל. השאיפה היא לחסכון ולהתייעל היכן שאפשר ולחתוך לחלוטין מוצרים או פרויקטים שאינם מניבים לעסק רווחים. העסק שלכם צריך לחתור לרווחיות רבה ככל האפשר בעלות נמוכה ככל הניתן, ומבלי להביא לפגיעה בסטנדרטים הגבוהים של המוצר או השירות. לשם התייעלות והפחתת עלויות, חשוב מאוד עבור העסק להשוות מחירים ולנהל משא ומתן עם ספקים וכן לפעול לצמצום עלויות התפעול באמצעות ניהול נכון של המלאי, הרכש וכוח האדם.

הקפידו על השירות והמקצועיות שלכם

זו אולי נשמעת כמו קלישאה, אך מדובר באחד מכללי הברזל שאנחנו מנחילים ללקוחות שלנו. גם כאשר הזמן דוחק או מפתה להשקיע מעט פחות או לעשות קיצורי דרך – עצרו. הדרך לקצר זמנים היא להתייעל ואת זה תוכלו להשיג רק לאחר חשיבה רבה ולרוב, זיעה רבה. המקצועיות שלכם היא הסיבה ששכרו את שירותכם והיא הסיבה שישובו וישכרו את שירותכם ולכן אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתפשר עליה. תמחור נכון של העבודה וניהול לוח זמנים ריאלי ויעיל יאפשרו לכם להקפיד על רמתו המקצועית של העסק, יוביל ללקוחות מרוצים שיחזרו אליכם וימליצו עליכם גם לאחרים.

אל תפסיקו ללמוד – היו אנשי עסקים סקרנים וחוקרים

ידע מקצועי הוא דבר שמתפתח, מתעדכן ואף משתנה באופן קבוע, בייחוד בתקופה בה אנו חיים. אלברט איינשטיין אמר פעם על החיים, שהם כמו רכיבה על אופניים, "כדי לשמור על איזון, יש להמשיך לנוע". ממש בדומה לכך, גם העסק שלכם חייב להיות דינאמי, גמיש ומתחדש. הניסיון מלמד אותנו שעסקים שאינם לומדים וקופאים על השמרים אינם מצליחים להתקיים לאורך זמן. גם אם המוצר שלכם נותר דומה, התעדכנו בספרות עדכנית בתחום העיסוק שלכם, הקפידו להשתתף בכנסים וסמינרים רלוונטיים ולחלוק בידע שלכם עם אחרים העוסקים בתחום. מעבר לכך שזה ישכלל את היכולות שלכם כאנשי עסקי בתחומכם, זה יתרום גם לנטוורקינג של העסק שלכם וישאיר אתכם נלהבים וסקרניים ביחס לתחום בו אתם עוסקים.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן