כלים להתמודדות עבור עסקים בקשיים

עסקים רבים נקלעים לקשיים פיננסיים משמעותיים אשר מעלים לעיתים סימני שאלה ביחס להמשך הפעילות של העסק. במסגרת הייעוץ שאנו מעניקים לעסקים בקשיים אנו בוחנים בצורה מקיפה את נקודות התורפה והחוזק של העסק ומבררים את היתכנותה של תכנית הבראה להצלת העסק. כתלות במצב בו נמצא העסק, ובפוטנציאל לאושש אותו ולהעלותו על הדרך להצלחה, אנחנו מחליטים יחד מהי דרך הפעולה המתאימה ביותר. דרך זו עשויה להיות הליכי התאוששות והבראה מסוגים שונים ולעיתים אף החלטה לסיים את פעילות העסק תוך מזעור הנזקים למינימום האפשרי. הליך התאוששות עבור עסק המצוי בקשיים הוא הליך הדורש תכנון מעמיק ולעיתים שינויים מן היסוד בהתנהלות העסק ואופיו. אלה הדברים שחשוב שתדעו.

מהם הדברים שעלולים להוביל עסק לקשיים?

השתלשלויות עניינים מגוונות עשויות להוביל עסקים לקשיים. לרוב, נסיבות כאלה ואחרות מובילות לכשלים בהתנהלות הפיננסית של העסק וכשלים בבקרה על מצבו של העסק בזמן אמת. כשלים שכאלה יכולים להוביל לכך שבעל העסק אינו מודע לכך שפעילות כזו או אחרת איננה רווחית בפועל, תזרים המזומנים מצטמצם או הופך לשלילי מבלי תכנית פעולה מתאימה, קשיים בגיוס אשראי ושקיעה בחובות, לקוחות וספקים שעוזבים, כל זאת תוך התמהמהות סביב הפנייה לייעוץ וסיוע.

מה ניתן לעשות כאשר העסק מצוי בקשיים?

עסק המצוי בקשיים איננו גזרה משמיים. גם עסקים החווים קשיים יכולים לצמוח ולשוב להיות רווחיים ומצליחים. לכן, חשוב שלא להיות פאסיבים ביחס לאפשרות לבצע שינוי ולא להישאב לחלוטין אל תוך התנהלות "כיבוי השריפות" המאפיינת התנהלות של בעלי עסקים רבים סביב קשיים בעסק. כאשר אתם מזהים קושי, פנו לייעוץ לשם נקיטה באמצעים מאוששים או לצורך גיבוש תכנית הבראה כוללת.

מהם הצעדים הראשונים בדרך להבראת העסק?
  • בירור מעמיק של מקור חוסר הרווחיות וההפסדים – זהו הזמן לבחינה מעמיקה של מצבו הכספי של העסק יחד עם איש מקצוע, התייעלות וצמצום בהוצאות או פעילויות שאינן רווחיות או חיוניות לקיום העסק.
  • בחינת המוצר או המוצרים של העסק – חשיבה מחדש אודות המוצר של העסק, השווקים המתאימים לו, המיתוג, השיווק והתמחור שלו.
  • גיוס הצוות להבראת העסק – עדכנו את עובדיכם במצב ובפרטים הרלוונטיים של תכנית הפעולה וגייסו אותם לתמוך בתהליך השיקום של העסק תוך מתן דוגמה אישית.
כיצד ניתן לאתר בזמן את הצורך בהבראה?

הליך הבראתו של עסק וסיכויי ההצלחה שלו תלויים רבות בשלב שבו תחלו את תהליך ההבראה. על פי רוב, כמה שיותר מוקדם, יותר טוב. על מנת שתוכלו לאתר קושי בשלב מוקדם, העסק שלכם חייב להתנהל באופן שוטף בצורה מבוקרת ומקצועית. באמצעות ניהול שוטף של התקציב עם האצבע על הדופק ויישום מנגנוני ניטור ובקרה שנקבעו מראש, תוכלו לגלות ולאתר חריגות מתכנון התקציב, ירידה בהכנסות, קשיים בתזרים המזומנים וכיוצא באלה. כאשר עסק מנוהל בצורה מבוקרת היטב, לרוב תימנע מראש הידרדרות לקשיים שיובילו לקריסה וכן ניתן יהיה לנקוט בצעדים מיידיים בעלי פוטנציאל לשינוי חיובי ועליה למסלול.

כמה עצות לניהול נבון של הליך הבראה

הליך הבראה לעסקים בקשיים עלול להיות הליך קשה ומאתגר לא רק ברמה המקצועית, אלא גם ברמה הרגשית. מדובר בהליך אינטנסיבי המאלץ לרוב את העסק "לחתוך בבשר החי", לוותר על מוצר שהאמנתם בו, על דרך שחשבתם שהיא הנכונה, על אנשים שליוו את העסק שנים רבות וכו'. על מנת שההליך יהיה אפקטיבי ויניב תוצאות הוא צריך להיעשות ברגישות לצד קור רוח והפעלת שיקול דעת מקצועי וממוקד. עמדה זו צריכה להינקט לאורך כל שלבי ההליך. לצד הקושי, הצלחתו של ההליך וההתקדמות של העסק לאורך הדרך הם חשובים ומספקים ביותר.

 

    

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן