קרן ׳נתן קירש׳ – הדרך להשיג הלוואה ללא ריבית וללא ערבים

ההחלטה על הקמת עסק חדש היא צעד גדול, משנה חיים ומעורר תקווה. אבל, כפי שקורה לא פעם, הדרך למימוש חלום הקמת העסק, עוברת בקשיים ניכרים שמובילים לעיתים עד כדי ויתור והרמת ידיים. אחד מאותם אתגרי ענק הוא הקושי בקבלת מימון וניסיונות כושלים לקחת הלוואה מהבנק. פעמים רבות, סכום ההלוואה המקסימאלי המוצע עשוי שלא להספיק אפילו לשלבים הראשוניים של פיתוח העסק ותנאי החזרת ההלוואה והריבית יוצרים מחנק כלכלי שבקושי מאפשר להחזיק את ראשו של העסק החדש מעל המים. אם גם אתם יזמים מתחילים, עם חזון וניסיון בתחום העסק שלכם אך מתקשים לקבל הלוואה, אל תתייאשו. בדיוק עבורכם הוקמה קרן נתן (קירש).

מהי קרן נתן?

סביר להניח שנתקלתם בדרך זו או אחרת בשנים האחרונות בשם קרן נתן או שמעתם על הנדבן החביב מדרום אפריקה, ש"מחלק כספים" לעסקים קטנים בישראל. קרן נתן הוקמה בישראל בשנת 2008 על ידי איש העסקים והפילנתרופ הדרום אפריקאי נתן (נייטי) קירש, במטרה לסייע בהקמה וצמיחה של עסקים קטנים ומתוך האמונה שעסקים אלה תורמים רבות לצמיחתה של כלכלת המדינה. מאז הקמת הקרן בישראל, קרן נתן סייעה בהקמת קרוב ל-1,000 בתי עסק קטנים בכל רחבי הארץ, מכלל המגזרים ובתחומי עיסוק שונים ועוררה בדרך לא מעט הדים תקשורתיים.

מה ייחודה של קרן נתן ומה היא מציעה?

קרן נתן מציעה הלוואה עד לסכום של 240,000 ₪ למימון הקמתו של עסק עצמאי. מדובר בהלוואה שניתנת ליזם המקים את העסק בתנאים המותאמים לצרכי העסק, מבחינת היקף ההלוואה ותנאי ההחזר והיא ניתנת ללא ריבית וללא הצמדה. איך זה יכול להיות? פשוט מאוד. בשונה ממרבית המלווים הפועלים בשוק, הקרן איננה גוף פיננסי ואין לה מטרות רווח. מטרת הקרן היא להעניק ליזמים שלא היו יכולים לקבל מימון בדרך אחרת, הזדמנות טובה והוגנת לממש חלום ולהקים את העסק שלהם.

מהם התנאים להגשת מועמדות?

תוכלו להגיש בקשה להלוואה מקרן נתן בכפוף לתנאים הבאים:

  • אתם אזרחים ותושבים ישראלים.
  • העסק שברצונכם להקים הוא "עסק קטן" חדש.
  • היוזמה היא עבור עסק ראשון עבורכם כיזמים.
  • אתם בעלי ניסיון מוכח בתחום העסק אותו אתם מעוניין להקים.
  • אינכם יכול להשיג מקור מימון אחר.
כיצד יש לפנות לשם קבלת הלוואה מהקרן?

הליך הגשת הבקשה לקרן כולל מילוי טופס בקשה מתאים. בטופס הבקשה תידרשו לפרט על ניסיונכם המקצועי, מהות העסק שאתם מעוניינים להקים, שותפים לעסק, כוונות להעסיק עובדים וכו'. בנוסף תידרשו לפרט את ההכנסות וההוצאות הצפויות במשך 12 חודשים מיום הקמת העסק וכן לצרף פירוט מלא של תזרים המזומנים. את כל אלה, ביחד עם קורות חיים תוכלו להעביר במסודר אל הקרן. כל בקשה המוגשת אל הקרן נבדקת על ידה באופן מעמיק. אם בקשתכם להלוואה תעבור את הבחינה הראשונית, תוזמנו לראיון במשרדי הקרן המצויים ברמת-גן.   

כיצד נקבעים תנאי ההלוואה?

במעמד קבלת ההלוואה יקבעו גם תנאי החזר שלה שכאמור, לא יכללו ריבית והצמדה. פריסת ההחזרים בהלוואות שניתנות על ידי הקרן נעשות בתיאום מלא עם היזם בהתאם לתכנית העסקית שנבנתה עבור העסק ואושרה על ידי הקרן. 

עניינים נוספים שכדאי לדעת?

קרן נתן אינה מעניקה הלוואות לשם הקמת משרד עבור בעלי מקצועות חופשיים (כדוגמת עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים וכדו') או לשם הקמת עסקים אינטרנטיים. כך שאם זו מטרת העסק שלכם, ככל הנראה שתצטרכו לפעול באפיקי מימון אחרים.

בנוסף, ההלוואה ניתנת תמיד בכפוף להתחייבות מצידו של היזם להתמיד בניהול העסק, ובין היתר לא למכור את העסק או להעביר אותו לאדם אחר לפני הפירעון המלא של ההלוואה.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן