צעדים ראשונים להפוך משכיר לעצמאי

למעלה מ-80% מהאוכלוסייה העובדת בישראל מועסקת כשכירה. משמעות הדבר שעבור מרבית הישראלים העובדים, שינויים בקריירה כרוכים בעיקר במעברים בין מעסיקים שונים או תחומי עיסוק שונים. אך ישנה אפשרות נוספת, אטרקטיבית עבור אנשים מסוימים ומרתיעה עבור אחרים – להפוך משכיר לעצמאי. רבים חושבים על השינוי הזה במונחים של "להפוך הבוס של עצמך" או "כאב ראש" ו"סיכון להפסדים". אלה בהחלט גורמים שיש לקחת בחשבון, אך המעבר משכיר לעצמאי הוא הרבה מעבר לזה. יש בו אתגר גדול ופוטנציאל עסקי וכלכלי והוא דורש לא מעט השקעה. אם גם אתם שוקלים להפוך לעצמאים או שכבר החלטתם לעשות זאת, אלה הדברים שכדאי שתדעו ותכירו בנוגע למעבר משכיר לעצמאי.

רשמו את העסק כנדרש ופעלו בצורה מוסדרת

בתור עצמאיים תצטרכו לרשום את העסק ברשויות המס, עוד לפני תחילת הפעילות העצמאית. הרישום כ"עוסק פטור" יפטור אתכם מתשלום מע"מ וידרוש דיווח אחת לשנה בלבד. בתור "עוסק מורשה" תדרשו לדווח למע"מ אחת לחודש או חודשיים. מרגע שתהפכו עצמאיים תהיו מחויבים בניהול ספרים שוטף של הפעילות העסקית, דיווח לרשויות ותשלום מס הכנסה. בנוסף תצטרכו להנפיק קבלות או חשבוניות עבור כל עסקה שלכם ולערוך ניהול מסודר של ספר תשלומים ותקבולים עבור כל הוצאה והכנסה. ישנה חשיבות רבה בהתנהלות כספית וחשבונאית מסודרת בתוך העסק ומול הרשויות והלקוחות שלכם. אלה הם דברים שבתור שכירים לא נדרשתם להתמודד איתם ובתור עצמאיים כשל בהם עלול להוביל לנזק כלכלי כבד ואפילו להסתבכות בפלילים.

נטוורקינג – כלי חיוני להצלחה

אם עד היום איכשהו הסתדרתם בלעדיו, המעבר משכיר לעצמאי הוא הזמן להפנים וליישם – נטוורקינג הוא אחד הכלים החיוניים ביותר עבור הצלחתכם כעצמאיים. בייחוד במדינה קטנה כמו ישראל, כל היכרות היא פוטנציאל לאפשרויות תעסוקה ופרויקטים מעולים. בתור שכירים, אפשרויות הבחירה שלכם היו אולי מצומצמות, או שעבדתם קשה עבור אדם או ארגון אחר שקצרו את הפירות, אך יכולתם לדעת שתגיע עוד עבודה. בתור עצמאיים יש לכם את הפריווילגיה לנסות ולבחור את תחומי העיסוק והלקוחות שלכם, אך זה עובר במלאכת יצירת קשרים ענפה. לכן, עדכנו את האנשים הסובבים אתכם בנוגע להפיכתם לעצמאיים, חשבו ובדקו באילו מסגרות או פעילויות רצוי שתשתלבו וראו באינטראקציות הזדמנות ללמוד דברים חדשים שיתרמו לעסק וכמובן לגרום לאנשים להכיר אתכם ואת עבודתכם.

אין לכם תלוש משכורת – מהן ההשלכות?
  • שנו את ההסתכלות הכלכלית שלכם – כשכירים אתם רגילים לקבל מדי חודש את תלוש המשכורת שלכם באופן קבוע ויציב ולרוב ללא שינוי גדול בסכום. חשוב לזכור שכעצמאים, ההכנסות החודשיות שלכם עשויות להשתנות באופן משמעותי מחודש לחודש, וזה דורש שינוי חשיבתי ותכנוני. כעצמאיים, ההסתכלות על ההכנסה הופכת להסתכלות שנתית. בסוף השנה תהיה בידיכם התמונה המלאה על הרווח שעשיתם בפועל, ובייחוד לאחר שתפחיתו את תשלומי המס שתידרשו לשלם.
  • הפרישו לפנסיה גם כעצמאיים – הפרשות ותשלומים שהיו נעשים או מנוכים ממשכורתכם באופן קבוע על ידי המעסיק, נמצאים כעת באחריותכם, כדוגמת, תשלום לביטוח לאומי והפרשות לפנסיה ולקרנות. אנחנו לא יכולים להגזים בכמה חשוב שלא תוותרו ותמשיכו, גם בתור עצמאיים, את ההפרשה לפנסיה שלכם. זכרו, גם כעצמאיים תרצו בגיל מסוים להפסיק לעבוד ולחיות בנוחות בזכות העבודה הקשה שעשיתם לאורך השנים. לכן, הפרשה לפנסיה היא חיונית ודורשת תכנון וחשיבה עם איש מקצוע.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן