׳פקטורינג׳ כפתרון פיננסי למימון חוץ בנקאי – איך זה עובד?

המציאות בשוק הישראלי כובלת ספקים רבים לניהול עסק על בסיס מתן אשראי ללקוחות. הדרישה לעבוד תחת תנאי ה"שוטף פלוס" ההולך ומתארך, יוצרת מצב שבו בעל עסק עצמאי מחזיק בכל רגע נתון בחובות רבים שמגיעים לו מלקוחות שונים. הגבייה והסיכונים הכרוכים במתן האשראי,  כמו גם צמצום ההון עצמי של העסק ונזילותו ברגע נתון, מובילים לטרחה, הוצאות מיותרות ולעיתים אפילו לנזקים כלכליים משמעותיים. כאן בדיוק נכנס לתמונה ׳פקטורינג׳ – שירות שהופך את החובות הדחויים של העסק שלך לכסף מזומן. מדובר בכלי פיננסי נוח ויעיל אשר יכול לשמש כפתרון להליכי גבייה מכבידים ועל הדרך להעניק לעסק מימון חוץ בנקאי בעלויות אטרקטיביות.

מהו פקטורינג וכיצד הוא משמש למימון חוץ בנקאי?

פקטורינג הוא שירות פיננסי שבמסגרתו חברת הפקטורינג רוכשת ממך, הספק, את זכויותיך על חובות דחויים מלקוחות העסק ובתמורה משלמת לך תשלום מיידי המבוסס על החוב הנמכר, בהתאם לתנאים והעמלות שהוסכמו ביניכם. פקטורינג משמש פתרון פיננסי למימון חוץ בנקאי על ידי כך שהוא בפועל מצמצם את ימי האשראי שהעסק שלך נותן מבלי שתהיה לכך השפעה כלשהי על ההתקשרות של העסק עם הלקוחות. באמצעות הפיכת חובות דחויים לסכומים מזומנים, הפקטורינג מאפשר את הגדלת מחזור הפעילות של העסק ברגע נתון ומסייע בתכנון איכותי ובטוח של תזרים המזומנים.

כיצד מתקשרים בעסקת פקטורינג?

לצורך עסקת הפקטורינג וקבלת המימון, תצטרך להציג לחברת הפקטורינג חשבוניות ומסמכים רלוונטיים של חובות פתוחים מלקוחות העסק. לאחר בחינה שגרתית שמבוצעת לחשבוניות והלקוחות החייבים, תוכל לקבל מימון מיידי המבוסס על סכום החשבונית, בכפוף לעמלות שנקבעו בתנאי העסקה. עם הגעת מועד גביית החוב מהלקוח, חברת הפקטורינג, היא שגובה את התשלום ממנו ישירות ללא מעורבות הספק (לעיתים משולם לספק גם אחוז קטן נוסף לאחר גביית החוב בפועל). עסקת הפקטורינג היא עסקה ללא זכות חזרה ומשמעות הדבר עבורך היא, שלמעט במקרה של סכסוך מסחרי, הסיכון הטמון בחוב וכן העיסוק בגבייה על כל היבטיה עובר לידי חברת הפקטורינג והופך לעניינה הבלעדי.

מדוע כדאי לעסק שלך לעשות שימוש בפקטורינג?
  • הפחתת סיכוני אשראי – עסקת הפקטורינג מעבירה את הסיכון מפני אי פירעון החוב אל חברת הפקטורינג ובכך מפחיתה משמעותית את סיכוני האשראי שנוטל העסק שלך.
  • מקור מימון פשוט לעסק – קבלת מזומן מיידי כנגד העברת חוב דחוי יוצרת הקלה על תזרים המזומנים וכל זאת בלי צורך בביטחונות מיוחדים.
  • תכנון מדויק של תזרים המזומנים – עם פקטורינג אתה קובע את מועד קבלת הכספים, מה שמאפשר לך לנהל את העסק שלך בצורה מחושבת ובטוחה מבחינה תזרימית.
  • אין השפעה על האובליגו העסקי בבנק – הפקטורינג מעניק מימון מבוסס הכנסות בתנאי אשראי גמישים באופן שאינו משפיע על אשראי העסק בבנק.
  • צמצום העיסוק בניהול אשראי לקוחות וגביית חובות – מרגע שהחשבונית נמכרה, כלל האספקטים הנוגעים בקבלת התשלום מהלקוח וגביית החוב עוברים לחברת הפקטורינג. המשמעות היא שהעסק שלך אינו נדרש עוד לנהל או להוציא כספים עבור "מערך גבייה" ויכול לחזור ולהתמקד בתחום העיסוק שלו.
  • שיפור מבנה המאזן של העסק – הפקטורינג מקטין את סכום החוב תחת סעיף "לקוחות" ומגדיל את סעיף ה"מזומנים".

לסיכום, הבחירה בפקטורינג יכולה לייצר עבור העסק שלך מסגרת יעילה ונגישה לניהול תזרים מזומנים יציב תוך קבלת תמורה כמעט מלאה עבור הסחורות והשירותים שסיפקת ללקוחותיך וצמצום ניכר ביותר של הסיכון הטמון במתן אשראי ללקוחות.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן