משכון דירה לצורך הלוואה

אם אתם זקוקים להלוואה בהיקף גדול וברשותכם דירת מגורים או נכס נדל"ן אחר, תוכלו לפנות לקבלת הלוואה כנגד משכון הנכס שלכם. משכון דירה לצורך הלוואה הוא דרך נגישה לקבלת הלוואות בהיקפים גדולים ובתנאים טובים. כיצד מתנהל משכון הדירה, מיהם הגופים המעניקים הלוואות מסוג זה וכמה כסף תוכלו ללוות בפועל – כל התשובות לשאלות החשובות, בשורות הבאות.

משכון דירה לצורך הלוואה – כיצד זה עובד?

במסגרת הלוואה כנגד משכון דירה הלווה רושם את הדירה שלו כבטוחה לגוף המלווה לשם עמידה בתנאי ההלוואה. הדירה תעבור הערכת שווי, שתהווה בסיס להחלטה על היקף ההלוואה, כאשר סכום ההלוואה יעמוד על עד כ-50% משוויה. ככל הלוואה, גם בהלוואה שניתנת כנגד משכון דירה הצדדים צריכים להסכים ביניהם על תנאי ההלוואה ובהם, על היקפה, לוח הסילוקין והריביות. עם קבלת ההלוואה, הלווה נדרש להתחייב שבמהלך תקופת ההלוואה לא ימכור את הדירה או יעשה בה שינוי משמעותי ללא אישור המלווה. בתום תקופת ההלוואה, בהנחה שההחזר בוצע כנדרש, ישתחרר המשכון על הדירה. במקרה של אי עמידה בתנאי ההלוואה ואי יכולת עמידה בפירעון ההלוואה, הבנק או הגוף המלווה יוכל להיפרע מהדירה. כלומר, להעמיד אותה לרכישה ולעשות שימוש בכספי הרכישה לשם כיסוי חוב ההלוואה.

בדקו בחינם וללא כל התחייבות את זכאותכם לקבלת הלוואה כנגד נכס בבעלותכם! 

כיצד מתבצע רישום משכון?

רישום המשכון נעשה ברשם המשכונות במטרה להודיע בפומבי על שעבוד בנכס. הרישום נועד להוות אזהרה לצדדים שלישיים וליידע במקרה הצורך על עדיפותו של השעבוד הראשון בפירעון. בדיוק מהטעם הזה, הגוף המלווה ירצה לדעת קודם לכן שאין על הנכס שעבודים קודמים ואם ישנם, היכן הדברים עומדים בעת הבקשה להלוואה. כך למשל, ביחס לדירה שעדיין לא סיימתם לשלם עליה משכנתא, תוכלו לקבל הלוואה בתמורה למשכון הדירה, כתלות בסכום שנותר לפירעון המשכנתא. על מנת לרשום את המשכון תצטרכו לפנות לרשם המשכונות, לשלם אגרה וכן למלא טפסים בהם תדרשו למסור פרטים על הנכס הממושכן, תקופת המשכון, הנושה, החייב ועוד. בסיום תקופת ההלוואה, בהנחה שההלוואה הוחזרה כנדרש, המשכון ימחק לבקשת הגוף המלווה.

לאן תוכלו לפנות לקבל הלוואה כנגד משכון דירה?

הלוואות כנגד משכון דירה מוצעות לרוב בבנקים, בגופים פיננסיים חוץ בנקאיים, כדוגמת חברות אשראי, ביטוח, קרנות גמל וחברות מימון פרטיות. חשוב לזכור שהלוואה שניתנת על בסיס משכון דירה היא הלוואה בטוחה מאוד עבור המלווה ולכן מסדרת ללווה נקודת מוצא לתנאים טובים ובין היתר ריביות נמוכות יחסית וסכומי הלוואה גבוהים. על מנת לקבל החלטה מושכלת ביחס ללקיחת הלוואה רצוי להתייעץ עם מומחים פיננסים שיוכלו להעניק הכוונה מתאימה.

מה אתם מקבלים בתמורה למשכון הדירה?

בזכות הבטוחה האיכותית שמוענקת כאן לגוף המלווה מקבל הלווה תנאי פריסה נוחים וריביות אטרקטיבית. הלוואה שכזו יכולה להתפרס גם על פני תקופות ארוכות מאוד ועד 25 שנים וכן, הריביות אטרקטיביות ביחס למסלולי הלוואה מסחריים אחרים. יתרון נוסף הוא העובדה שמדובר לרוב בהלוואות מהירות שמאפשרות קבלת סכומי הלוואה גבוהים ביחס להלוואות אחרות.

מהם הסיכונים במשכון דירה לצורך הלוואה?

משכון הדירה מעניק ללווה עמדת מיקוח טובה אל מול המלווה ומאפשרת בכך תנאים נוחים למדי. יחד עם זאת, מדובר במשכון נכס יקר ביותר, ובייחוד אם מדובר בדירת מגורים הסיכון במקרה של אי עמידה בתנאיה עלול להיות גדול וכבד. זכרו שמשמעות המשכון היא שהגוף המלווה יכול במקרה של חוב לקחת את הדירה לשם פירעון. לכן, בהלוואה מסוג זה רצוי במיוחד לבחון היטב את יכולת הפירעון העתידית ואף להתייעץ עם מומחה בתחום.

בדקו בחינם וללא כל התחייבות את זכאותכם לקבלת הלוואה כנגד נכס בבעלותכם:

[gravityform id="21" title="false" description="false"]

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן