מהן האפשרויות להלוואה לעסק קטן?

עסק קטן עשוי להיתקל לא פעם במהלך הדרך בקושי בהשגת מימון ובקבלת הלוואות. עסקים קטנים לרוב אינם מחזיקים בנכסים רבים שיכולים לשמש כערובה לקבלת הלוואה והם עשויים להיתפס כלא יציבים מבחינה פיננסית. כל אלה יוצרים תנאים שאינם אופטימאליים לקבלת הלוואה לעסק קטן. אבל, אל ייאוש, לצד הקשיים הללו, רווחת גם התפיסה הכלכלית והאידיאליסטית לפיה עסקים קטנים הם מנוף חשוב לצמיחה ואיתנות כלכלית. מתוך ההשקפה הזו, והמוטיבציה לסייע לעסקים קטנים לקום ולהתקיים לאורך זמן, קרנות, בנקים ואף המדינה עצמה, יצרו פלטפורמות שונות אשר מאפשרות קבלת הלוואה ייעודית עבור עסק קטן. בואו ללמוד מהן האפשרויות הקיימות בשוק עבור העסק שלכם.

הלוואה מהאגודה להלוואות ללא ריבית IFLA

האגודה להלוואות ללא ריבית IFLA היא עמותה ללא מטרות רווח הפועלת בישראל מזה שלושה עשורים ומטרתה לסייע לעסקים קטנים המתמודדים עם קשיים כלכליים. העמותה מעניקה הלוואות לעסקים קטנים ללא ריבית וללא הצמדה עד לגובה 90,000 ₪, בפריסה של עד ארבע שנים. ההלוואות ניתנות לעסקים קטנים חדשים ולעסקים עם מחזור חודשי של עד 150,000 ₪ למטרות  הקמת עסק קטן, רכישת ציוד, השלמת הון חוזר או הרחבת העסק. לשם קבלת ההלוואה יש לפנות בבקשה לאגודה, להציג מסמכים ודוחות רלוונטיים של העסק ומידע בנוגע לתכנית העסקית ולמטרות ההלוואה. כבטוחה להלוואה האגודה דורשת שהעסק יחתים שלושה ערבים.

הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים

המדינה מעוניינת לקדם את פעילותם של עסקים קטנים כמנוף לצמיחה כלכלית ויצירת מקומות תעסוקה. על מנת לסייע לעסקים קטנים להתקיים ולהתפתח ולאור הקושי בגיוס אשראי עבור עסקים אלה, המדינה יצרה מנגנון במסגרתו היא מאפשרת להם קבלת אשראי באמצעות העמדת מרבית הבטוחות הנדרשות לצורך כך. ההלוואות ניתנות על ידי מספר בנקים, בכפוף לעמידה בתנאים והגשת מסמכים ודו"חות הנוגעים לעסק ולפעילותו. סכומי ההלוואה הניתנים בערבות המדינה לעסקים קטנים:

  • עסקים חדשים או עסקים עם מחזור שנתי של עד 6.25 מיליון ₪ – גובה ההלוואה עד 500,000 ₪.
  • עסקים עם מחזור שנתי של 6.25 מיליון ₪ עד 100 מיליון ₪ – גובה ההלוואה עד 8% מהמחזור.
  • יצואן – 12% ממחזור המכירות (היקף יצוא מינימאלי 250 אלף $ בשנה).
  • תעשיין – עד 15% ממחזור המכירות.

תקופת ההלוואה המוצעת היא עד 5 שנים, עם אפשרות לחצי שנה גרייס על הקרן והריבית. שיעור הריבית בהלוואות בערבות המדינה משתנה מהלוואה להלוואה ומותאם ככל הניתן לפעילות העסק ולצרכיו.   

הלוואות מקרן קורת

קרן קורת היא עמותה לפיתוח כלכלי שפועלת בישראל החל משנת 1994 במטרה להעניק סיוע לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות הענקת אשראי וערבויות ובכך מעודדת את התפתחות המשק ויצירת מקומות עבודה חדשים לאוכלוסיות מוחלשות. עד כה, קרן קורת אפשרה קבלת הלוואות לאלפי עסקים קטנים ובינוניים. לקרן מסלולי הלוואה שונים:

  • הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים – ערבות להלוואה לעסקים קטנים המתקשים בגיוס אשראי בנקאי בשל היעדר בטחונות. הלוואות בהיקף של 30,000 ₪ עד 75,000 ₪ ניתנות בערבות הקרן, על ידי בנק לאומי ובנק אוצר החייל.
  • הלוואות מיקרוקרדיט – בשיתוף עם בנק הפועלים לבעלי עסק זעיר, אשר מתקשים בקבלת מימון בנקאי בשל היעדר בטחונות או מסיבות אחרות. ההלוואות נעות בין 5,000 ל- 30,000 ₪.
  • קרן הלוואות לערבי ישראל – בשיתוף פעולה עם בנק ערבי ישראלי, ניתנות הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים מהמגזר הערבי המצויים בהליכי חידוש, התרחבות וקליטת עובדים חדשים.
  • SAWA אשראי חוץ בנקאי – התכנית בשיתוף בנק הדואר מיועדת בעיקר לנשים במגזר הערבי והבדואי כאשר בנוסף להלוואה עד סך 30,000 ₪, ניתן לנשים בתכנית גם לווי עסקי אישי לאורך כל תקופת התכנית.

 

    


ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

 

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן