מגוון כלים ניהוליים שיעזרו לעסק שלך

עמדת הניהול הייתה מאז ומעולם עמדה מאתגרת ותובענית. השינויים הרבים והדינמיות בשוק העבודה, תפיסות העולם המשתנות, החדשנות וההתקדמות הטכנולוגית הפכו את התפקיד הניהולי למאתגר אף יותר. בדיוק בגלל זה, ישנה חשיבות רבה לרכישת כלים ניהוליים שיסעו לבעלי העסק ומנהליו להתמודד בצורה הטובה והנכונה ביותר עם הקשיים קיימים או פוטנציאליים, לשים דגש על האספקטים החשובים ביותר בניהול, לקבל את ההחלטות הנכונות ולנווט את ספינת העסק אל חוף מבטחים. כלים ניהוליים הם לא תכונות מולדות וגם לא יכולות אינטואיטיביות עבור רבים מהמנהלים, אך הם בהחלט ניתנים לרכישה ולשיפור. ריכזנו עבורכם מספר כלים ניהוליים חשובים להצלחה.

ניהול המשאב האנושי

בעבר, עובד היה מתחיל את דרכו בארגון בגיל צעיר ועוזב בגיל הפרישה, אחרי שמילא כמה תפקידים או התקדם בתוך הארגון. כיום, התחרות על עובדים מוכשרים וכוח עבודה איכותי, לצד המוטיבציה הפנימית של עובדים להתפתחות אישית ומקצועית, מובילים עובדים רבים לחוש פחות נאמנות כלפי מעסיק או ארגון מסוים ולחפש הזדמנויות טובות יותר בחוץ. המציאות הזאת מחייבת אתכם כמנהלים ומנהלות להקדיש משאבים של זמן, כסף ומחשבה ביצירת תחושת נאמנות ושייכות אצל העובד וכן בהפיכת מקום העבודה לבחירה טובה ואיכותית אל מול האלטרנטיבות. זה מתחיל כבר בהליך בחירת העובדים וממשיך בהשקעה אמיתית ומלאת מחשבה וקשב בפיתוח ובהתקדמות האישיים והמקצועיים שלו, השקעה ברווחת העובד, בשכר הולם ובאפשרויות קידום.

הצבת מטרות ויעדים

אנחנו עוסקים פעמים רבות בחשיבות של בניית תכנית עסקית וחזון לעסק. בלב אלה עומדת למעשה ההחלטה הניהולית. הצבת מטרות ויעדים לעסק הם חלק בלתי נפרד מניהולו הנכון והמוצלח. בתור מנהל או בעל עסק עליכם להיות הגורם אשר מציב בצורה ברורה וקונקרטית את המטרות והיעדים שאליהם צריך העסק להגיע. היעדים הללו צריכים להיות שאפתניים מצד אחד וריאליים מהצד השני. אחרי הליך גיבוש המטרות, חיוני ביותר שצוות המנהלים והעובדים המרכיבים את העסק יכירו ויבינו את המטרות ויהיו שותפים מלאים להשגתם וכך, שותפים מלאים להצלחת העסק.

בניית המעטפת הניהולית

עסק מצליח לא יכול להיות "הצגה של איש אחד". אחד הכלים הניהוליים החשובים ביותר שתוכלו להוסיף לסל שלכם הוא היכולת לבנות מעטפת ניהולית הכוללת את האנשים הקרובים שאיתם תוכלו לעבוד ולנהל בהצלחה את העסק. כתלות באופי העסק הגורמים הללו יכולים להשתנות. על פי רוב המעטפת הניהולית תכלול את מנהל הכספים, מנהל הלשכה, מנהל משאבי האנוש ומנהל השיווק והפרסום.

ניהול הטכנולוגיה

במציאות של ימינו, עסק שנשאר מאחור מבחינה טכנולוגית לרוב לא יוכל לצמוח ולשרוד לאורך זמן. בתור מנהלים ובעלי עסק תצטרכו לשים דגש ניהולי רב על תחום הטכנולוגיה בעסק והתאמת התנהלות העסק לשינויים הטכנולוגיים. ניהול טכנולוגיה יתבטא לרוב בהנגשת השירות לקהל הלקוחות, כדוגמת, ניהול אתר נוח לשימוש או רישום לשירות באופן מקוון וכן בהטמעת מערכות טכנולוגיות בניהול העסק, ניהול מאגרי המסמכים והמידע, בקרה וניהול כספים וכיו"ב. בנוסף, מומלץ להשתמש בכלים שיסייעו לכם לנהל את הארגון בצורה יעילה תוך שמירה על אבטחת מידע ברמה גבוהה, כמו למשל מערכת single sign on. כל אלה יסייעו להתייעלות ולהתאמת העסק לתפיסת העולם המתפתחת של העובדים ושל קהל הלקוחות שלו.

ניהול וחדשנות

חדשנות בניהול היא היכולת לרתום רעיונות יצירתיים וחדשים לטובת העסק ולהפוך אותם לבעלי ערך עבורו ועבורכם. משמעות החדשנות בעולם העסקי היא חיונית מפני שרק עסק דינאמי ומתפתח יוכל להצליח ולגלות יכולת צמיחה והישרדות לטווח הארוך. בתור מנהלים ובעלי עסק תוכלו לקדם חדשנות בעסק באמצעות השקעת תשומות ניהוליות ומשאבים ביצירתיות וחדשנות. חשוב לעודד את העובדים לחשיבה מסוג זה ולהעניק תגמולים שונים לעובדים שמגלים חדשנות ויצירתיות. ולא פחות חשוב, ליצור קרקע פורייה לפיתוח ומימוש רעיונות, גם בידיעה שלא כולם יובילו להישגים הרצויים.

ניהול כלכלי

זהו תמיד אחד הכלים הראשונים והחשובים ביותר בארגז הכלים של המנהל. ניהול נכון של כספי העסק יוביל את העסק לשגשוג ויאפשר לכם להקדיש משאבים לכלל האספקטים האחרים של ניהול העסק. ניהול כלכלי נכון כרוך במעקב וניהול תזרים המזומנים, ניהול חייבים, מדיניות אשראי וגבייה מסודרת, ניהול האשראי, וחסכון והתייעלות. ניהול כלכלי חייב להיעשות בצמוד לאנשי המקצוע בתחום ותוך הטמעת התהליכים בקרב כלל העובדים ובהתנהלות השוטפת של העסק.

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן