יזמות עסקית – האם זה מתאים לך?

הרצון להיות יזם או יזמת הפך בשנים האחרונות לחלום משותף לאנשים רבים. כולנו שומעים מדי יום על סיפורי הצלחה עסקיים שהזניקו את בעליהם היזמים אל חזית העשייה והפכו אותם כמובן לעשירים ונכונים. המציאות כמובן קצת פחות זוהרת וישנם לא מעט מהמורות וקשיים בדרך להצלחה. יזמות עסקית דורשת יכולת עמידה ו"ריצה למרחקים ארוכים", חזון, מנוע פנימי חזק, וגם לילות רבים ללא שינה. התשובה לשאלה מי מתאים להיות יזם והאם יזמות עסקית היא הדבר הנכון עבורכם היא מורכבת. כמי שמלווים יזמים מדי יום אנחנו פוגשים יזמים ויזמות בגילים, אזורי מגורים ומגזרים שונים וכל אחד מהם שונה וייחודי בדרכו. כדי לסייע למתלבטים ריכזנו כאן כמה מהתובנות שלנו בנושא.

מנה גדושה של ביטחון עצמי

אחת התכונות ה"יזמיות" החשובות ביותר שיש היא הביטחון העצמי. יזמות עסקית היא הליך רצוף במכשולים מסוגים שונים ולכן היא דורשת עמידה איתנה אל מול הקשיים, אמונה בצדקת הדרך ואמונה בעצמכם וביכולתכם. יזמים רבים פועלים בתחומים שהם אינם בהכרח מומחים בהם. הניסיון מלמד אותנו שהמומחיות הספציפית בתחום מתגמדת אל מול היכולת להתמודד עם בעיות בצורה נחושה ולא מתנצלת ולקדם את היוזמה או העסק גם מול אנשים ספקנים ביותר.

"ראש גדול"

יזמים רבים שמתחילים את דרכם בתוך ארגון חשים שהעובדה שיש מעליהם בוס ומגבלות ארגוניות אחרות חוסמת אותם ומונעת מהם להפיק מעצמם את המיטב. ניתן לומר בהכללה כי יזמים רבים הם אנשים ריכוזיים יותר שסומכים בעיקר על התוצר שהם מפיקים ולוקחים תחת ידיהם אחריות רבה. כמו כן, היזמים מלידה שבינינו מפיקים לרוב סיפוק גדול מחתירה למטרה מסוימת ומיד עם השגתה מתחילים לחתור להשגת מטרה חדשה ורחבה יותר. זהו בהחלט מתכון להצלחה, אך בהמשך הדרך חשוב לדעת לאזן את התכונות הללו, לקחת צעד הצידה ולאפשר גם למנהלים ועובדים להתפתח ולקחת אחריות.

מנוע פנימי שלא עוצר אף פעם

איך שאנחנו רואים את זה, יזמות היא רצון בלתי פוסק לקדם ולפתח את הרעיונות העסקיים שלכם. יזמים רבים הם אנשים פעילים ואנרגטיים מאוד שחשים לא בנוח במצב של חוסר עשייה או חוסר התקדמות הם חדורי מטרה ולא מהססים לחתור במלוא הכוח כדי להשיג אותה. גם תוך כדי העשייה, הראש עובד מסביב לשעון במציאת פתרונות יצירתיים לבעיות קיימות או אפשריות, על הצעד הבא בדרך אל יעד, האדם שאיתו צריך לדבר או להיפגש והמהלכים שאותם צריך לבצע. נשמע לכם מוכר?

יכולת ניתוח מצבים ותפיסה מהירה

יזמות ויזמים מצליחים הם לרוב בעלי יכולת תפיסה מהירה מאוד וניתוח נכון של מצבים מורכבים. יזמות דורשת יכולת תכנון, ראיה אסטרטגית ועבודה במקביל על מספר פרויקטים או היבטים שונים של הפרויקט העסקי. היא דורשת יכולת להבחין בין עיקר לטפל ולשים לב לפרטים החשובים בניתוח הסיטואציה. התכונה הזו מאפשרת ליזמים לזהות בעיות וכשלים פוטנציאליים מבעוד מועד, לחשוב על דרכי הפעולה האפשריות ולמצוא פתרונות יצירתיים שאיש לא חשב עליהם קודם. לרוב תורמת לכך גם גישה תכליתית יותר ויכולת להשאיר לעיתים בצד את האמוציות ולהתמודד עם קושי ללא דיחוי או רתיעה.

יחסים בין אישיים

יזמים הם פעמים רבות מנהיגים באופיים ולכן הם מצליחים להניע אנשים לפעולה ולגייס אותם להשגת המטרה. יחד עם זאת, יזמים רבים נוטים לצפות מעובדים או גורמים אחרים המעורבים בתהליך לאותה רמת פעלתנות ומחויבות שאותה הם מצפים מעצמם ולכן נתקלים בתסכול וקשיים במהלך הדרך. חשוב לזכור שבאמצעות ניתוב חלק מהאנרגיות ה"יזמיות" לטובת טיפוח עובדים ויצירת קשרים חיוביים תוכלו להשיג הרבה יותר עבור הפרויקט שלכם.

 

 

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן