טיפים להתנהלות פיננסית נכונה בעסק

ניהול עסק הוא משימה מאתגרת ורצופה בעליות ומורדות. כל עסק, קטן, בינוני או גדול, בכל ענף ותחום זקוק להתנהלות פיננסית נבונה על מנת לשרוד את המהמורות שבדרך, לשגשג ולהצליח לאורך זמן. התנהלות פיננסית נכונה בעסק בנויה מהבנה וניהול נכון של המצב הכלכלי של העסק ומקבלת החלטות עסקיות נכונות – הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. עקרונות רבים בהתנהלות פיננסית נכונה נכונים עבור כל עסק כמעט בכל מצב. יחד עם זאת, תוכלו לרוב למקסם את ההתנהלות הכלכלית בעסק באמצעות ייעוץ עסקי שמותאם בדיוק למידותיו. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

תוכנית עסקית – הכלי שישרת אתכם לאורך כל הדרך

אנחנו יודעים שעסקים רבים פועלים ללא תוכנית עסקית או עם תוכנית עסקית שנשכחה והמשיכו בלעדיה. זוהי כמובן טעות חמורה שעלולה לעלות לעסק שלכם ולכם ביוקר עד לכדי קריסת העסק. תוכנית עסקית צריכה להיות הבסיס להקמת העסק והיא הכרחית לשם התנהלות פיננסית נכונה. התוכנית תציג מלכתחילה את הכדאיות שבהקמת העסק ותגדיר את הצעדים שעליכם לעשות על מנת שהעסק יהיה רווחי לאורך זמן. תוכנית עסקית צריכה להיבנות על ידי אנשי מקצוע ולכלול התייחסות לביצועים, ההוצאות וההכנסות, סיכונים עסקיים, יעדים איכותיים וכמותיים ועוד. תוכנית טובה תהיה כזו שתוכל לשמש גם כרפרנס בכל נקודת זמן ולתת לכם אינדיקציה איכותית האם אתם מתקדמים בדרך הנכונה.

בנייה וניהול תזרים המזומנים של העסק

תזרים מזומנים שמתוכנן ומנוהל היטב הוא כלי חשוב ביותר לניהול פיננסי של העסק. התזרים מאפשר לעסק להיערך לעמידה בהתחייבויות בזמן, להעריך את הצורך בגיוס הון וכן להרחיב את הפעילות העסקית ולהתקשר בעסקאות מזדמנות. ניהול תזרים המזומנים צריך להיעשות בהתבסס על תחזית תזרים מזומנים ולעמוד תחת ביקורת באמצעות דו"ח תזרים מזומנים, אשר ניתן להפיק באופן עדכני בכל זמן נתון. דו"ח תזרים המזומנים אמור לכלול התייחסות לכלל התקבולים והתשלומים – ידועים וחזויים וכן כאלה שמועדם חלף אך לא נפרעו או התקבלו. המעקב הזה יספק לכם מידע נכון ועדכני לגבי מצבו הפיננסי של העסק.

תכנון הלוואות והשקעות

עסקים רבים תלויים בתחילת הדרך, ואף בהמשכה, במימון וקבלת הלוואות מהבנקים ומגורמים אחרים. הלוואות אלה יוצרות בהכרח נטל של החזרים קבועים או חד פעמיים, ריביות והצמדות. כל הלוואה עולה לעסק כסף ועלולה להוביל להיווצרות חוב. לכן, נטילת הלוואה דורשת תכנון מראש, הבנה אמיתית של המשמעויות ארוכות הטווח וביטחון גבוה ומבוסס ביכולת החזר ההלוואה ובצורך הממשי שלה. אל תמהרו לקחת הלוואה או להשקיע את כספי העסק מבלי שהתייעצתם קודם לכן עם איש מקצוע וערכתם יחד בחינה מדוקדקת של ההשלכות.

שאלו תמיד – האם הפעילות של העסק רווחית?

התנהלות פיננסית נכונה של העסק דורשת הסתכלות פרגמטית מאוד על המציאות ובחינת רווחיות של כל אחד מתחומי הפעילות של העסק. כל מוצר ופרויקט שהעסק מייצר או עובד עליו צריך להיבחן בפני עצמו בהתבסס על מספרים. השאיפה חייבת להיות חתירה לחסכון והתייעלות במקומות שבהם זה אפשרי והפסקת פרויקטים שאינם רווחים ואינם צפויים (בהתבסס על הנתונים בפועל ולא על משאלות לב) להפוך לכאלה. העסק שלכם צריך לחתור לרווחיות רבה ככל האפשר בעלות נמוכה ככל הניתן, ומבלי להביא לפגיעה בסטנדרטים הגבוהים של המוצר או השירות. במילים אחרות, הוא צריך להיות רווחי ויעיל אחרת אין לו היתכנות לאורך זמן.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן