הלוואה תמורת משכון דירה

בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה של פתיחות רבה ואף עידוד ללקיחת הלוואות מסוגים שונים ולמגוון מטרות. לצד זאת, בנקים וגופים הפיננסים המציעים הלוואות לציבור דורשים בטחונות וערבויות על מנת להבטיח את החזר ההלוואה ועמידה בתנאיה. לווה שברשותו דירת מגורים או נכס נדל"ני אחר המצוי בישראל, יוכל לפנות לגופים המלווים ולקבל הלוואה כנגד הנכס. הלוואה תמורת משכון דירה היא דרך נגישה לקבלת הלוואות בהיקפים גדולים ובתנאים טובים. בטור הבא נסביר מהי הלוואה תמורת משכון דירה, מהם התנאים לצורך קבלת ההלוואה ואילו דברים חשוב לקחת בחשבון.

מהי הלוואה תמורת משכון דירה?

כאשר בנק או גוף פיננסי אחר מציע הלוואה הוא מקפיד לצמצם ולגדר את הסיכון שנוצר לו בעצם מתן ההלוואה. הסיכון עבור הגוף המלווה הוא, בגדול, שההלוואה לא תוחזר בזמן, תוחזר חלקית או לא תוחזר כלל. לפני כל הלוואה הגוף המלווה אמור לבחון את מאפייני הלווה ואת היכולת הכלכלית המשוערת שלו להחזר. בהתאם למה שעולה בבדיקה הזו, המלווה יתאים עבור הלקוח הלווה ריבית וידרוש בטוחות שמשקפות יחד את רמת הסיכון מבחינתו. אם הצדדים יסכימו על התנאים הללו, תינתן ההלוואה. במצב שבו ללקוח הלווה יש דירת מגורים שניתן לשעבד, שיעבוד הנכס כנגד ההלוואה יוביל לכך שהסיכון של הגוף המלווה קטן משמעותית וכך תתאפשר הלוואה בהיקף גדול ובעלויות ריבית נמוכות.

בדקו בחינם וללא כל התחייבות את זכאותכם לקבלת הלוואה כנגד נכס בבעלותכם! 

מה נדרש מהלווה לצורך ההלוואה?

במסגרת הלוואה כנגד משכון דירה הלווה רושם את הדירה שלו כבטוחה לגוף המלווה לשם עמידה בתנאי ההלוואה. הדירה תעבור הערכת שווי, שתהווה בסיס להחלטה על היקף ההלוואה, כאשר סכום ההלוואה יעמוד על עד כ-50% משוויה. ככל הלוואה, גם בהלוואה שניתנת כנגד משכון דירה הצדדים צריכים להסכים ביניהם על תנאי ההלוואה ובהם, על היקפה, לוח הסילוקין והריביות. עם קבלת ההלוואה, הלווה נדרש להתחייב שבמהלך תקופת ההלוואה לא ימכור את הדירה או יעשה בה שינוי משמעותי ללא אישור המלווה. בתום תקופת ההלוואה, בהנחה שההחזר בוצע כנדרש, ישתחרר המשכון על הדירה. במקרה של אי עמידה בתנאי ההלוואה ואי יכולת עמידה בפירעון ההלוואה, הבנק או הגוף המלווה יוכל להיפרע מהדירה. כלומר, להעמיד אותה לרכישה ולעשות שימוש בכספי הרכישה לשם כיסוי חוב ההלוואה.

מיהם הגופים המעניקים הלוואה תמורת משכון דירה?

הלוואות כנגד משכון דירה מוצעות לרוב בבנקים, בגופים פיננסיים חוץ בנקאיים, כדוגמת חברות אשראי, ביטוח, קרנות גמל וחברות מימון פרטיות. חשוב לזכור שהלוואה שניתנת תמורת משכון דירה היא הלוואה בטוחה מאוד עבור המלווה ולכן מסדרת ללווה נקודת מוצא לתנאים טובים ובין היתר ריביות נמוכות יחסית וסכומי הלוואה גבוהים. על מנת לקבל החלטה מושכלת ביחס ללקיחת הלוואה רצוי להתייעץ עם מומחים פיננסים שיוכלו להעניק הכוונה מתאימה.

אילו דברים חשוב לקחת בחשבון?

משכון הדירה מעניק ללווה עמדת מיקוח טובה אל מול המלווה ומאפשרת בכך תנאים נוחים למדי. יחד עם זאת, מדובר במשכון נכס יקר ביותר, ובייחוד אם מדובר בדירת מגורים הסיכון במקרה של אי עמידה בתנאיה עלול להיות גדול וכבד. זכרו שמשמעות המשכון היא שהגוף המלווה יכול במקרה של חוב לקחת את הדירה לשם פירעון. לכן, בהלוואה מסוג זה רצוי במיוחד לבחון היטב את יכולת הפירעון העתידית שלכם. כמו כן, חשוב להבטיח שהגוף המלווה הוא לגיטימי ומוכר לצורך מתן הלוואה, על מנת להימנע ממעשי הונאה וניצל לרעה של המשכון. בכדי להבטיח שהאינטרסים שלכם נמצאים בראש סדר העדיפויות חשוב להתייעץ עם מומחים שידאגו למצוא ולהתאים עבורכם את ההלוואה הטובה ביותר לצרכים שלכם.

בדקו בחינם וללא כל התחייבות את זכאותכם לקבלת הלוואה כנגד נכס בבעלותכם:

[gravityform id="21" title="false" description="false"]

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן