הדרכים לגיוס אשראי לעסקים

כל עסק זקוק לאשראי על מנת להתקיים. בין אם מדובר באשראי לצורך הקמת העסק, ובין אם מדובר באשראי לצורך צמיחה והתפתחות, או התנהלות שוטפת, גיוס אשראי הוא תמיד אתגר. גיוס אשראי לעסקים מלווה לעיתים בלא מעט דם, יזע ודמעות. על אף האתגרים הניצבים בדרך, חשוב ואפשר שלא לתת לקושי להפוך למחסום מפני הגשמת היעדים העסקיים שלכם. השוק הישראלי מציע אפשרויות אשראי מגוונות ונגישות יותר ויותר. היכרות עם אפשרויות אלה חשובה מאוד ועשויה להקל על הליך קבלת האשראי ולהעניק כלים לקבלת החלטה נכונה בעת בחירת אפיק המימון לעסק.

גיוס אשראי לעסקים מהבנק

הבנקים היו ועודם, מקור מכרזי לקבלת אשראי לעסקים. האפשרות לגייס אשראי מהבנק היא חשובה ביותר עבור עסק, על אף שאיננה בהכרח הדרך הקלה ביותר. לרוב, הבנק יהווה גורם קפדן ודקדקן ביותר, ככל שהדבר נוגע במתן אשראי לעסק. בייחוד כאשר מדובר בעסקים קטנים ובעסקים בתחילת דרכם. לא פעם אנחנו פוגשים לקוחות שכשלו במשימת גיוס האשראי מהבנק, מה שמציב את העסק בנקודת פתיחה בעייתית יותר מבחינת אפשרות גיוס האשראי. הליך קבלת הלוואה בבנק הוא מובנה ונעשה כחלק ממערכת יסודית ומשומנת היטב. לכן, לשם קבלת ההלוואה בתנאים טובים נדרשת היכרות עם המערכת, מגבלותיה ויתרונותיה וכן עבודת הכנה מקצועית ומקיפה. בין היתר, העסק יצטרך להציג תכנית עסקית איכותית ששמה דגש על העתיד הפיננסי הצפוי לעסק, לאור יתרונותיו ומצב השוק.

גיוס אשראי חוץ בנקאי לעסקים

בשנים האחרונות הולך ומתבסס מעמדם של גופים פיננסיים פרטיים, חברות אשראי וחברות ביטוח כאלטרנטיבה ראויה להלוואה הבנקאית. לא רק שמדובר בהלוואות לגיטימיות ובשוק מוסדר בחוק, הרי שלעיתים האפשרות לקבלת הלוואה מגופים אלה מתאימה במיוחד גם כפלטפורמה לגיוס אשראי לעסקים. היתרון המובהק של הלוואות אלה אל מול גיוס האשראי הבנקאי, הוא העובדה שמדובר בהליך מהיר, עם מעט מאוד בירוקרטיה ותנאי סף נוחים. לרוב מדובר בהלוואות קטנות מהלוואות בנקאיות וכן בריביות גבוהות יותר מהלוואה טובה בבנק. יחד עם זאת, התחרות הרבה שיש בשוק ההלוואות כיום נותן לעסק כלי מיקוח מול הגוף המלווה. לכן, סקר שוק איכותי ומקצועי ובחינת האלטרנטיבות, כולל תמהיל נכון של אשראי ממקורות שונים במקרה הצורך, יכול בהחלט לעשות את העבודה.

כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון כשאתם מגייסים אשראי

גיוס אשראי בעסק הוא עניין שחשוב מאוד להקדיש לו תשומת לב ומחשבה בניהול השוטף של העסק. עוד לפני שתזדקקו בפועל לקבלת האשראי, בייחוד כאשר מדובר באשראי בנקאי, תרצו לבסס את מעמדו של העסק כך שהאפשרות לקבל אשראי תהיה זמינה ונגישה בעת הצורך. לשם כך, ריכזנו עבורכם כמה מההמלצות הקבועות שאנו מציעים ללקוחות עסקיים הפונים אלינו בנושא:

  • השקיעו בהכנת חומרי עזר – לעסק שמעוניין בגיוס אשראי נדרשת תכנית עסקית והצגת תמונת המצב הפיננסית העדכנית של העסק. גיבוש תכנית טובה וכן הכנת חומרים עדכניים ודוחות להצגה בדרך נגישה וברורה, תציג את העסק כאמין ורציני, תעלה את קרנו בעיני המלווה ותאפשר נקודת התחלה טובה יותר לגיוס אשראי והסכמה על תנאי הלוואה נוחים.
  • שמרו על מערכת יחסים טובה עם הבנק ונראות כלקוחות עוד לפני שתפנו לקבלת הלוואה, מערכת היחסים השוטפת שלכם עם הבנק יכולה לשמש כלי חשוב לגיוס אשראי בהמשך. פגישת היכרות עם הבנקאי המטפל בחשבון העסק ומנהל הסניף וניהול קשרים שוטפים חיוביים, עשויים בהחלט להוכיח את עצמם כיעילים בגיבוש תנאי ההלוואה בהמשך.
  • נהלו משא ומתן על הצעת ההלוואה הלוואה טובה היא כזו השתלמת לשני הצדדים. הצעת הלוואה ראשונית היא תמיד בסיס לניהול משא ומתן להשגת תנאים טובים יותר. התמקחות נבונה בגיוס האשראי עשויה לחסוך לעסק שלכם הרבה מאוד כסף.    

   


ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

 

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן