דוח הוצאות והכנסות לעסק – מה צריך לדעת?

כאשר מדובר בעסק, כתלות בסוג העסק ישנו צורך בייצור קבוע של דוחות חשבונאיים ואחרים. בין הדוחות הללו נוכל למנות את דו"חות כספיים תקופתיים, מאזן, דו"ח רווח והפסד, דו"ח תזרים המזומנים ואחרים, כל אלה לוקחים בחשבון את ההוצאות וההכנסות שהיו לעסק על פני תקופה מסוימת וכולם יכולים לשמש במידה זו או אחרת כאינדיקציה, לבעל העסק, למשקיעים או לרשויות, אודות מצבו של העסק באספקטים השונים של פעילותו ותחומי עיסוקו. דוח הוצאות והכנסות לעסק נועד להיות בעיקרו כלי ניהולי אשר מעניק לבעל העסק ולגורמים הרלוונטיים בו תמונה איכותית, עדכנית ואמיתית אודות ההוצאות וההכנסות שהיו בעסק. זהו כלי המותאם בעיקר עבור עסקים קטנים ובינוניים ומאפשר איתור קשיים או כשלים בזמן אמת, מצביע על מגמת בעסק ומאפשר חיסכון והתייעלות.

  מה יעניק לעסק ניהול דוח הוצאות והכנסות לעסק

דוח הוצאות והכנסות קבוע ומקיף יעניק לך כבעל עסק מידע עדכני ושליטה מרבית על הכספים הנכנסים ויוצאים מהעסק. דיברנו לא פעם על כך שעסק צריך להיות גוף רווחי ויעיל. אספקטים אלה מתבטאים היטב בהוצאותיו והכנסותיו של עסק. ביצוע בקרה על הוצאות והכנסות יצביעו על נקודות תורפה בפעילות העסק, יתריעו בפני קשיי מזומנים פוטנציאלים, יתנו תמונת מצב ביחס ליעילות העסק מבחינת עלויותיו השוטפות והמשתנות ויאפשרו לך לישון בשקט ללא החשש המתמיד מפני חדלות פירעון, פעילות בלתי כשרה או רעות חולות אחרות.

מה צריך לקחת בחשבון בדוח ההוצאות וההכנסות לעסק?

דוח הוצאות והכנסות צריך להיות מסמך עדכני, רצוי כזה שניתן לקבל מיידית בכל רגע נתון ושבוחנים אותו באופן קבוע מדי שבוע ולכל המאוחר מדי חודש. על הדוח לכלול התייחסות ללקוחות חייבים, ספקים, הכנסות ממכירות, שירותים או השקעות צפויות וודאיות, הוצאות שוטפות, משכורות, הוצאות מימון צפויות, מצב חשבונות הבנק של העסק, משיכות והפקדות. בניית דו"ח שכזה באופן מסודר ומקצועי יוכל לתת לכם בכל עת תמונת מצב כוללת ועדכנית על מצב העסק.

בקרה ופיקוח על ההתנהלות הפיננסית של העסק

מעקב אחר ההוצאות וההכנסות של העסק הוא חלק חשוב ומרכזי בהתנהלות פיננסית נכונה של עסק. התנהלות פיננסית של עסק היא דבר דינאמי ומשתנה. בעסק ישנה זרימה קבועה של כספים פנימה והחוצה – הוצאות והכנסות, אלה משתנות באופן תדיר כתוצאה משינויים בתוך העסק ומחוצה לו. בעלי עסקים רבים מנהלים את דוחותיו הכספיים של העסק כמסמכים חשבונאיים שמטרתם הצגה בפני הרשויות. זוהי טעות נפוצה ומכאיבה ולא פעם אנו נפגשים עם לקוחות בעלי עסקים שמכים על חטא על כך שנורות האזהרה השונות בעסק נדלקו אך לא היה שם איש שיבחין בהן, כאשר היה ניתן לסייע לעסק להיחלץ מהמשבר בקלות. מעקב אחר ההוצאות וההכנסות של העסק הוא כלי ניהולי ועסקי חשוב והוא דבר שיש להטמיע בהנהלת החשבונות של העסק ובזרועותיו השונות של העסק. בראש ובראשונה בקרב בעליו ומנהליו של העסק שהם האנשים שצריכים בזמן אמת לייעל את העסק, לחסוך בהוצאותיו, לקדם אותו לעבר פעילויות רווחיות יותר ולהוביל אותו לצמיחה ויציבות.

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

 

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן