איך לפתוח עסק מצליח?

אם אתם אינכם מרוצים מהסטאטוס התעסוקתי שלכם ייתכן מאוד שהרעיון לקחת את המושכות לידיים ולהפוך לבוסים של עצמכם נשמע אטרקטיבי וקורץ במיוחד. לצד זאת, הנתונים בדבר אחוזי הצלחה נמוכים של עסקים חדשים וסטטיסטיקה שמצביעה על כך שרוב העסקים הקטנים קורסים בפרק זמן של 3 שנים מיום הקמתם, עשויים להיות מרתיעים ומאיימים. אין כמובן דרך להבטיח במאה אחוז את הצלחתו של עסק לאורך זמן, אך ישנן דרכים להתכונן להקמת עסק בצורה הטובה ביותר על מנת למנף ולהגדיל את סיכויי ההצלחה. מעוניינים לפתוח עסק? בואו ללמוד מהמומחים איך לפתוח עסק מצליח ומה זה דורש מכם.

 

1. בחרו את העסק הנכון עבורכם.

כשזה נוגע להקמת עסק, הנוסחה הישנה והמוכרת לרוב עובדת – "אתרו צורך ומלאו אותו". המפתח להצלחה בעסקים טמון בזיהוי ואיתור צורך אמיתי שקיים בשוק עבור לקוחות פוטנציאליים ואותו יש לכם את הכלים ואת הרצון למלא. הקדישו מחשבה לחדד מהו הצורך ולהבין האם אתם האנשים המתאימים לתת מענה לצורך הזה ולא פחות חשוב, האם אתם מעוניינים להיות הגורם שנותן מענה לחסר הקיים.

 

2. הגדירו את המטרות שלכם.

כולנו מכירים סיפורים על עסקים שנפתחו והתגלגלו בשיטת "נתחיל ואז נראה". אולי יש עסקים שמצליחים להתנהל כך אך מדובר בגישה בעייתית מאוד בעסקים. כדי לתת לעסק שלכם את נקודת ההתחלה הטובה ביותר חשוב שתבינו ותגדירו באופן ריאלי מהן המטרות של העסק ולאן אתם מכוונים. בניית תכנית עסקית היא חלק חשוב מאוד בהגדרת המטרות. תכנית עסקית יוצרת קווים מנחים לפעילות העסק וצריכה להתייחס בצורה ברורה להיבטים הכלכליים, האסטרטגיים והשיווקיים שבניהול העסק. התכנית צריכה לכלול יעדים שאפתניים אך ריאליים וכן לוח זמנים יעיל וריאלי.

 

3. היערכות נכון מבחינה כספית.

הקמת עסק כרוכה תמיד בעלויות, לעיתים צפויות ולעיתים צפויות פחות. לרוב, נדרשות לעסק מספר שנים על מנת לייצר קרקע יציבה מבחינה כלכלית. לכן, יידרשו לכם כספים ומקורות מימון על מנת לפחות את העסק ולתפעל אותו עד ליצירת אותה יציבות מיוחלת. מפו את ההון העצמי ומקורות המימון שלכם לצורך התקופה הזו וכן הקפידו להתחיל פעילות באופן צנוע ו"רזה" ככל האפשר.

 

4. צאו ללמוד את התחום.

אחרי שמצאתם את העסק הנכון עבורכם הגיע הזמן ללמוד כל מה שאתם יכולים לדעת בנושא ובשוק בו אתם מתכוונים לפעול. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות, צרו קשר עם מומחים בתחום והשתתפו בכנסים וקורסים. רכישת ידע מקצועי על תחומי הפעילות ועל השווקים בהם העסק פועל מאנשים בעלי ניסיון וידע יאפשרו לכם כניסה חלקה ככל האפשר לפעילות ויחסכו טעויות רבות של מתחילים שעלולות לפגוע בסיכויי ההצלחה של העסק.

 

5. צרו קשרים – "נטוורקינג" כמפתח להצלחה.

הצלחה בעסק תלויה לא פעם בהיכרות עם האנשים הנכונים. אם אתם עומדים בפני פתיחת עסק הגיע הזמן לחמם מנועים ולהתחיל לעבוד במלוא הכוח על בניין רשת קשרים איכותית שתסייע להצלחה של העסק שלכם. באמצעות נטוורקינג תוכלו לפתוח עבור העסק דלתות, לקבל מידע חשוב להתנהלות העסק, להבטיח השקעות ואפשרויות מימון נוחות ומתאימות ולהגיע לקהלי יעד נרחבים יותר.

 

6. התכוננו לריצת מרתון.

הקמת עסק דורשת השקעת משאבים כספיים, פיזיים ונפשיים לאורך זמן. מדובר ב"ריצה למרחקים ארוכים" ולא כל דבר שצריך להתבצע או תציבו כיעד יקרה בתוך כמה שבועות ואף לא בכמה חודשים. כדי להקים עסק מצליח תצטרכו לשמור על האנרגיות והמשאבים שלכם לאורך זמן, להציב מטרות ארוכות טווח ולגלות סבלנות ויכולת עמידה גם כאשר דברים משתבשים בדרך.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן