איך לחסוך כסף בעסק ולהגדיל רווחים?

כבעלי עסק, בייחוד כאשר מדובר בעסק קטן, עליכם להיות מחושבים ביותר ביחס לכל הוצאה. המחסור בכסף או שימוש לא נכון בו הוא אחד הגורמים העיקריים שמובילים עסקים לכישלון וסגירה. בדיוק מהטעמים האלה ישנה חשיבות רבה לחסכון, צמצום עלויות במקומות שבהם זה ניתן וכמובן, הגדלת הרווחים בעסק. חסכון בכסף וצמצום עלויות דורש מחשבה, קריאה נכונה של המציאות ושל הנתונים בשטח וכמובן יצירתיות. על מנת לעשות זאת בצורה היעילה והטובה ביותר מומלץ לקבל ייעוץ וליווי של איש מקצוע, אך ישנם לא מעט שינויים שתוכלו לעשות כבר כעת בכוחות עצמכם. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר רעיונות איך לחסוך כסף בעסק ולהגדיל את הרווחים בצעדים פשוטים וקלים יחסית לביצוע.

העובדים כמפתח לשינוי לטובה

אם העסק שלכם מעסיק עובדים תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף באמצעות ניהול נכון של מארג כוח האדם. כך למשל, במשרות שמאפשרות זאת, העדיפו עובדים מוכשרים שאינם בעלי ניסיון. כך תוכלו ללמד אותם את העבודה ולחסוך בעלות העסקה של עובד בעל ותק. כמו כן, אפשרו לעובדים בעסק לעבוד במשרה חלקית והעסיקו פרילנסרים וכמובן, השקיעו בעובדים טובים ונאמנים אשר לטווח הארוך יגדילו את הכנסות העסק.

אפשר לחסוך בהוצאות המשרד

תתפלאו לגלות כמה אפשרויות חיסכון קיימות בכל הנוגע להוצאות השוטפות של ניהול המשרד. למשל, ביצוע רכישות מרוכזות ברכישת ציוד משרדי יאפשר לכם להשיג הנחות על עלויות הציוד, לחסוך בעלויות המשלוח ובזמן העיסוק בהזמנות. שינוי בתרבות ההדפסות במשרד ואפילו בטמפרטורה הקבועה במזגן עשויים להוביל גם הם לחיסכון בעלויות וגם להפוך את העסק לידידותי יותר לסביבה.

חסכו בעלויות באמצעות רכישות יד שנייה

עסקים רבים, בייחוד בתחילת הדרך מוציאים סכומי כסף גדולים על מכשור, מחשבים או ריהוט חדשים. ההוצאות הללו לא תמיד הכרחיות, בייחוד כאשר מדובר בתחילת הדרך של העסק. יש להניח שתוכלו לאתר את מרבית הפריטים הדרושים לכם מהסביבה הקרובה או מרכישת ציוד מתאים שמוצע למכירה ביד שנייה. נסו לבדוק מה יש לכם בבית, מה ניתן לקבל ממשפחה או חברים או מה מוצע למכירה במצב טוב לאחר שימוש.

האם אתם באמת זקוקים למשרד?

תודות לפלאי הטכנולוגיה, רוב העסקים יכולים להתנהל מרחוק וזקוקים בעיקר למחשב ורשת אינטרנט. אם גם העסק שלכם הוא כזה, ייתכן שתוכלו לחסוך בעלויות הגבוהות מאוד של שכירת משרד. במקרים רבים, הסבת חלק מדירה שלכם למשרד או שימוש במרחבי עבודה משותפים או בתי קפה עשוי להוביל לחסכון טוב וחשוב בעלויות ניהול העסק.

חסכו בעלויות השיווק – אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם!

עוד טיפ שמתאפשר בזכות פלאי הטכנולוגיה היא שיווק מסוג "עשה זאת בעצמך", בייחוד ברשתות החברתיות. שכירת שירותי שיווק מבחוץ עשויה בהחלט להועיל, אך כאשר נדרש חיסכון בעלויות, ובייחוד בתחילת הדרך של העסק, זהו משהו שתוכלו לעשות בעצמכם, ואפילו לא רע. הפכו לדוברים של העסק שלכם, ספרו עליו לאנשים רבים בתחום ומחוצה לו, כתבו בקבוצות והעלו תמונות, חשבו על דרכים יצירתיות לנצל הזדמנויות שיכולות להציג את העסק במדיה וברשתות חברתיות ולעורר עניין.

ניהול הטכנולוגיה – גייסו אותה לחסכון בעלויות

כפי שהצלחתם להבין, הטכנולוגיה היא כלי נהדר לחיסכון בעלויות העסק. ניהול איכותי של הטכנולוגיה בעסק יאפשר להפוך תהליכים שבוצעו עד עכשיו על ידי כוח האדם של העסק לתהליכים אוטומטיים שיחסכו זמן וטרחה ויסייעו גם בהנגשת השירות שלכם לקהל הלקוחות. לדוגמה, ניהול אתר נוח לשימוש או רישום לשירות באופן מקוון, ניהול מאגרי המסמכים והמידע וכן בקרה וניהול כספים באמצעות תוכנות חינמיות איכותיות. כל אלה יסייעו גם לחסכון בכסף ואף בטווח הארוך יביאו להגדלת הרווחים.

 

ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן