כיצד ניתן להשיג הלוואה לפתיחת עסק חדש?

כיצד ניתן להשיג הלוואה לפתיחת עסק?

יזמות היא חלום שמסרב לדעוך, פרץ השראה עוצמתי וגואה, רצון שלא מרפה לשנות את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר. המוטיבציה להפוך ליזם ולהקים עסק מתחילה עם רעיון ואמונה ברעיון, אבל כפי שאמר היזם סקוט בלסקי, כשזה מגיע ליזמות "רעיונות הם לא העניין, העניין הוא לגרום לרעיונות להתממש". מה שכל יזם מתחיל לומד במהרה, הוא שהדרך למימוש הרעיון עוברת בלא מעט תלאות, כאשר האתגר הגדול ביותר לרוב הוא מציאת מימון לתחילת הדרך. קבלת הלוואה לפתיחת עסק היא במרבית המקרים פתרון טוב לצורך כך. אך גם כאן, יש צורך להכיר את האלטרנטיבות ולבחור מתוכן את האפשרות המתאימה ביותר לעסק החדש ולצרכים המסוימים שלו.

הלוואה להקמת עסק חדש מהבנק

כפי שהספקנו להבין עד כה, בנקים הם יצורים שמרניים למדי ושונאי סיכון, בייחוד כאשר מדובר בעסק קטן שנמצא בשלבי הקמה, ללא בטוחות טובות ומבלי שהוכיח יכולת פיננסית מבוססת. בשל הסיכון שיש לבנק במתן הלוואה לעסק חדש, אם הבנק יסכים לתת הלוואה שכזו, לרוב היא תינתן בתנאים שאינם אטרקטיביים במיוחד ובריביות גבוהות יחסית. זהו חסרון משמעותי מפני שהריבית הגבוהה הזו מתווספת לעלויות ההקמה ועלולה להקשות עוד יותר על עמידה בתנאי החזר ההלוואה, ואף לפגוע ביחסים עם הבנק. בבנקים שונים ניתן למצוא מסלולי הלוואה ייחודיים ללקוחות עסקיים קיימים או מצטרפים. לעיתים מדובר בשיתופי פעולה של הבנק עם קרנות והצעות אלו עבור הלוואות לעסקים בהקמה עשויות להתגלות כמשתלמות.

הלוואה בערבות המדינה לפתיחת עסק

קבלת הלוואה להקמת עסק בערבות המדינה היא אחת האפשרות הטובות והמקובלת יותר בישראל לצורך מימון פתיחת עסק. במרבית המקרים המחסום מפני קבלת הלוואה לעסק מתחיל הוא היעדר הבטוחות המספיקות. המדינה פותרת עבור יזמים בתחילת הדרך את הבעיה הזו, באמצעות מתן ערבות לבנק. מדובר בהלוואות לעסקים בהקמה הניתנות על ידי מספר בנקים בישראל בכפוף להגשת בקשה ועמידה בתנאים שנקבעו. עסק שעבר את התהליך ונמצא מתאים לקבלת ההלוואה יוכל לקבל מהבנק את כספי ההלוואה ולהשיבה בפריסה של חמש שנים, בריבית נמוכה (עד פריים +3.5%) כאשר הביטחונות שידרשו מצידו יעמדו על 10% מסכום ההלוואה בלבד. עסק קטן או בינוני יכול לקבל בערבות המדינה הלוואה בגובה של עד 500,000 ₪.

הלוואות להקמת עסקים קטנים ובינוניים מקרנות  

דרך נוספת להשגת הלוואה לעסק מתחיל היא פנייה לקרנות לעסקים קטנים ובינוניים. בישראל פועלות קרנות שונות שמטרתן לאפשר הקמתם וצמיחתם של עסקים אלה. קרן שעושה עבודה משמעותית בתחום היא קרן נתן שמציעה הלוואה ללא ריבית למימון הקמת עסק עצמאי, עד לסכום של 240,000 ₪. האגודה להלוואות ללא ריבית IFLA מעניקה גם היא הלוואות להקמת עסקים קטנים ללא ריבית והצמדה עד לגובה 90,000 ₪, בפריסה של עד ארבע שנים. קרן ניו-יורק של הסוכנות היהודית מעניקה הלוואות להקמת עסק לנשים ועולים חדשים, הקרן הממונפת של משרד העלייה והקליטה מעניקה הלוואות ליזמים שהם עולים חדשים ותושבים חוזרים.

מה כדאי לעשות כדי להגדיל את הסיכויים לקבלת הלוואה?

מהניסיון שלנו, השגת הלוואה לפתיחת עסק תלויה בעיקר בהתגייסות רצינית והכנה מתאימה ומקצועית. בין אם מדובר בקרן פילנתרופית ובין אם מדובר בבנק, על מנת לקבל הלוואה בתנאים טובים ומשתלמים עבור פתיחת עסק, יש צורך בבסיס טוב להקמת העסק, גם אם הוא כרגע בעיקר "על הנייר". בתור יזמים מתחילים שמחפשים הלוואה, אתם זקוקים לתכנית עסקית איכותית ומפורטת, להכיר היטב את הפוטנציאל הכלכלי של העסק שלכם, לצד הסיכונים ולדעת למה בדיוק אתם זקוקים ומתי תוכלו, בהתבסס על פעילות העסק הצפויה, להחזיר את ההלוואה שניתנה לכם.


ההלוואות הטובות ביותר בישראל לשנת 2018

 

 

עוד באתר

ניהול עסק

בעל עסק – כך תתנהל נכון

ניהול עסק הוא עיסוק מאתגר ותובעני. לחלק ניכר מבעלי העסקים חסרים שני דברים קריטיים לניהול נכון של עסק: ידע וזמן. מדובר בשני משאבים שלא יסולאו

קרא עוד »

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן