עד כמה חשובים שירותי הנהלת חשבונות לעסק שלכם?

[cs_content][cs_element_section _id="1"][cs_element_row _id="2"][cs_element_column _id="3"][cs_text _order="0"]

עד כמה חשובים שירותי הנהלת חשבונות לעסק שלכם?

יש לכם עסק קטן או שאתם מנהלים "עוסק מורשה"? אתם מתלבטים אם כדאי לכם לשכור שירותי הנהלת חשבונות חיצוניים או לבצע את העבודה בעצמכם? הנה כמה סיבות טובות מדוע לשכור או להחזיק שירותי הנהלת חשבונות לעסק, גם אם הוא עסק קטן, ובמיוחד אם הוא עסק בינוני. היום, בעידן האינטרנט, קל יחסית לנהל את כל מערכת הזמנות העבודה, הצעות המחיר, החשבוניות והקבלות בצורה מקוונת ועצמאית. רבים חושבים שבאופן דומה קל גם לנהל את הנהלת החשבונות בצורה עצמאית, ואפשר לכן לוותר על שירותי הנהלת חשבונות לעסק, להתנהל לבד גם מול הרשויות השונות ואולי לחסוך כמה מאות שקלים בחודש.

סוגי הנהלת חשבונות

אם יש לכם עסק קטן באמת – נניח שאתם עובדים כשכירים, ובשעות הפנאי שלכם מייעצים למישהו ומוציאים לו קבלות – יכול להיות שאתם זקוקים רק להנהלת חשבונות חד צידית, שבה רושמים רק את הכנסות העסק ואת ההוצאות, ומדווחים למס הכנסה על הרווח. ניהול ספרים כזה הוא ניהול פשוט, ולא בעיה לנהל אותו גם בצורה עצמאית. מאידך, רוב רובם של בעלי העסקים צריכים לנהל מה שנקרא הנהלת חשבונות דו-צידית, שהיא מסובכת יותר ומורכבת, וחייבת גם לעבור ביקורת של רואה חשבון. ניהול ספרים דו צידי  מצריך עבודה של מנהל חשבונות מיומן, שמכיר את הוראות החוק השונות, על מה ואיך לדווח וכו'.

דיווח מקוון – גם כן דורש זמן

רשויות המס השונות דורשות היום דיווחים מקוונים (ישירות באינטרנט) כמעט מכל סוגי ובעלי העסקים. נכון, אתם יכולים גם בעצמכם, אבל דעו שגם הכנת הדיווחים – חודשיים לרשות המיסים ומע"מ ורבעוניים לביטוח לאומי – זוללת זמן, ומדבר בסופו של דבר בהוצאה כספית; זמן שווה כסף.

מבט אל העסק – ואל המס

מנהלי חשבונות מיומנים יודעים להסתכל על ספרי הנהלת החשבונות ולראות מה מצב העסק:

  • האם כדאי לשנות משכורות?
  • להגדיל או להקטין הוצאות?
  • מה מראים מאזני הבוחן?

לא מעט בעלי עסקים שקועים בניהול העסק וביום-יום ולא מתפנים לעשות הערכות מצב תקופתיות. כך הם מגיעים בסוף השנה למצב שבו הם מוצאים את עצמם מרוויחים פחות משחשבו, או משלמים הרבה מס בגלל תכנון לא נכון.

משכורות

אם אתם מושכים או מוציאים משכורות בעסק, אתם חייבים הנהלת חשבונות מסודרת: די בכל נושא הפנסיה, הפרשות מעביד ועובד, חופשות וכו' כדי לחשוף אתכם לטענות או תביעות. במקומות האלה חשוב שלא יהיו טעויות ולכן חשוב ניהול ספרים ומשכורות מסודר ומקצועי.

לסיכום, ניהול חשבונות לא הפך בשנים האחרונות פשוט יותר, אלא מסובך יותר. דווקא כיום רצוי שאת העבודה יבצע מנהל חשבונות טוב, מסודר ומנוסה.

[/cs_text][/cs_element_column][/cs_element_row][/cs_element_section][/cs_content]

קדימה! בואו ונתאם פגישה!

אנחנו כאן בשבילכם
בחר זמן מועדף
דילוג לתוכן